خبرگزاری کار ایران

با انتشار مطالبات ۱۰ گانه صورت گرفت:

وعده‌های فرمانداری موقتاً به اعتراض کارگران پلی‌اکریل خاتمه داد / تصویر

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۹۱

چکیده: «به دنبال اجتماع صبح امروز کارگران کارخانه پلی اکریل در محوطه کارخانه تعدادی از این کارگران برای پیگیری مطالبات خود و همکارانشان به فرمانداری مبارکه مراجعه کردند / در جریان این مراجعه مسئولان فرمانداری از کارگرا».

در پی ازسرگیری اعتراضات کارگران پلی‌اکریل در روز گذشته، فرماندار شهرستان مبارکه با بیان اینکه خواسته‌ها و مطالبات صنفی کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان در حال بررسی است، از کارگران معترض این واحد تولیدی خواسته‌ است که تا زمان تحقق این مطالبات با «خویشتن‌داری» تولید را ادامه دهند.

یکی از کارگران معترض کارخانه پلی اکریل اصفهان با یادآوری اجتماعات چهار روزه کارگران در روزهای ۸،۱۱، ۱۲ و ۱۴ آبان‌ماه، از ادامه اعتراضات از روز گذشته(یکشنبه) با پایان یافتن مهلت مقرر شده خبر داد و به ایلنا گفت: در ادامه اعتراضات روز گذشته، صبح امروز(دوشنبه) نیز کارگران پلی اکریل در محوطه کارخانه به نشانه اعتراض تجمع کردند.

وی افزود: همزمان با این تجمع صنفی جمعی از همکاران به نمایندگی از کارگران راهی فرمانداری شدند تا خواسته‌های صنفی مطرح شده را از مسئولان اداری شهرستان پیگیری کنند.

به گفته این کارگر کارخانه پلی اکریل، در جریان این مراجعه حضوری مسئولان فرمانداری بابیان اینکه خواسته‌های صنفی کارگران پلی اکریل دردست بررسی است، وعده داده‌اند که به زودی شورای اسلامی کار در این واحد صنعتی تشکیل خواهد شد.
وی به نقل از همکاران حاضر در فرمانداری مبارکه افزود: در ادامه این ملاقات، مسئولان فرمانداری با تاکید براینکه در این مدت مدیرعامل کنونی کارخانه برای رسیدگی به امور جاری در کارخانه حضور دارد، از کارگران خواسته‌اند که با خویشتن داری تا تحقق کامل مطالبات مطرح شده به فعالیت سابق خود در کارخانه ادامه دهند.

این کارگر ادامه داد: در حال حاضر نمایندگان کارگران پلی اکریل با وجود «خوش‌بین نبودن» به عملکرد کارفرما، با توجه به وعده‌های فرمانداری موقتا تجمع در محطه کارخانه را خاتمه داده‌اند اما تصمیم قطعی به خاتمه این اعتراض صنفی را به جلسه مشورتی امروز عصر با تمامی معترضین موکول کرده‌اند.

خواسته‌های صنفی کارگران پلی اکریل اصفهان

به دنبال اجتماعات اعتراضی دو هفته پیش کارگران کارخانه پلی اکریل در استان اصفهان، این کارگران در نامه‌ای به مسئولان استانی خواسته‌ها و مطالبات صنفی خود را در ۱۰ بند مطرح کردند.

به گزارش ایلنا در این نامه آمده است: روندی که از چند سال گذشته توسط هیات مدیره فعلی آغاز و بر کارگران تحمیل شده‌است در تاریخ هشتم آبان‌ماه سال جاری موجب اعتراض همگانی کارگران این شرکت شد که به دلیل عدم پیگیری مسئولین دامنه آن به روزهای ۱۱،۱۲ و ۱۴ آبان ماه نیز کشیده شد.

کارگران معترض کارخانه پلی اکریل اصفهان در ادامه این نامه خواسته‌های صنفی خود را در ۱۰ مورد طرح گرده‌اند و از مسئولان استانی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند.

، استعفای برخی اعضای هیات مدیره کنونی کارخانه پلی اکریل اصفهان که همزمان به عنوان مدیرعامل، قانم مقام و مدیرمالی کارخانه نیز فعالیت دارند و همچنین حفظ و بررسی اسناد مربوط به عملکرد آن‌ها در صدر خواسته‌های دهگانه کارگران معترض قراردارد.

تشکیل شورای اسلامی کار و بازگشت به کار تمامی کارگرانی که به واسطه فعالیت در این تشکل صنفی فسخ قرارداد شده‌اند نیز از دیگر خواسته‌های صنفی کارگران پلی اکریل اصفهان است.

منتفی شدن اجرای طرح SUB(مستقل کردن واحدهای تولیدی زیر مجموعه کارخانه پلی اکریل) و حفظ و یکپارچگی کارخانه به عنوان یک صنعت مادر ار دیگر خواسته‌های صنفی معترضان شاغل در پلی اکریل است.

کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان همچنین با تاکید بر لزوم افزایش مدت قراردادهای موقت کار خود، خواستار بازبینی کامل طرح طبقه بندی مشاغل کنونی کارخانه با نظارت منتخبان خود در شورای اسلامی کار شده‌اند و افزوده‌اند: تا زمانی این مسئله محقق گردد حقوق مزدبگیران در این واحد تولیدی باید ۲۰ درصد افزایش یابد.

کارگران این واحد تولیدی همچنین خواستار آن شده‌اند تا برای واگذاری مسئولیت پیمانکاری رستوران کارخانه پلی اکریل اصفهان یک مناقصه واقعی زیر نظر اعضای شورای اسلامی کار برگزار شود.

اجتماع کنندگان همچنین با تاکیدبر لزوم روشن شدن وضعیت تعاونی مصرف و امکانان رفاهی کارخانه در مجمتمع ویلایی چادگان و مهمانسرای مشهد، خوستار پرداخت معوقات مربوط به سختی کار و بهره‌وری خود و سایر همکارنشان شده‌اند.

این کارگران همچنین از مدیریت کارخانه خواسته‌اند تا بابت اظهارت توهین آمیزی که به نقل وی با موضوع ربط دادن اعتراض‌های اخیر کارگری به «مانع تراشی‌های دلالان فروش کالاهای چینی» در برخی رسانه‌ها منتشر شده است از کارگران عذر خواهی کند.

معترضان همچنین با طرح اینکه باید به نوع پرداختی کارکنان تامین نیرو با شرکت‌های «پاکسرند» و «فردوس» رسیدگی شود در خاتمه این نامه خواستار رسیدگی فوری به وضعیت همکاران پیمانکاری خود شده‌اند.

عکس‌های تجمع روز یکشنبه در محوطه کارخانه پلی‌اکریل
[ارسالی از سوی کارگران]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز