خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر لارستان هشدار داد:

تهدید امنیت شغلی ۲۲۰ کارگر «سیمان لارستان» با افزایش نرخ سوخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۷

چکیده: «در سال جاری حدود ۳۰ نفر از کارگران به تدریج بیکار شده‌اند و سایر کارگران نیز امنیت شغلی خود را در مخاطره می‌بینند.»

یک فعال کارگری در لارستان از تهدید امنیت شغلی ۲۲۰ کارگر کارخانه سیمان لارستان به سبب افزایش قیمت سوخت(مازوت) این کارخانه خبر داد و گفت: این واحد تولیدی اکنون در شرف تعطیلی قرار دارد.

«محمد حسن قوامی» دبیر خانه کارگر شهرستان لارستان(واقع در استان فارس) به ایلنا گفت: پس از هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت‌ها، قیمت سوخت کارخانه‌های سیمان(مازوت) پس از هدفمندی ا از ۹ تومان به ۷۰ تومان و در سال جاری به ۲۰۰ تومان افزایش یافته است که همین موضوع کارخانه سیمان لارستان را در آستانه تعطیلی قرارد داده است.

این فعال کارگری با اشاره به اشتغال ۲۲۰ کارگر در این واحد تولید سیمان، گفت: در سال جاری حدود ۳۰ نفر از کارگران به تدریج بیکار شده‌اند و سایر کارگران نیز امنیت شغلی خود را در مخاطره می‌بینند.

این فعال کارگری اضافه کرد: نیروهای بیکار شده عمدتا از کارگران متخصص و کار آمد کارخانه بوده‌اند.

قوامی در خاتمه در مورد تغییر سوخت این کارخانه گفت: برای گاز سوز کردن کارخانه سیمان لارستان به سرمایه‌گذاری هنگفتی نیاز است که در شرایط اقتصادی فعلی بعید است سیمان لارستان توانایی این کار را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز