خبرگزاری کار ایران

در نامه انجمن صنفی به شهردار قم مطرح شد:

انتقاد از برخورد اهانت آمیز گشت بازرسی قم با رانندگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۵۴

چکیده: ‌ «اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها هنگام خروج از ترمینال مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرند و کنترل مجدد آن‌ها و بازشماری مسافرین بعد از طی مسافت بین ترمینال تا پلیس راه وجاهت قانونی ندارد.»

انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری استان قم در انتقاد به کمبود‌ امکانات و همچنین رفتارهای توهین آمیز توسط مأموران سازمان پایانه‌های شهرداری قم نسبت به رانندگان، نامه‌ای را به شهردار قم ارسال کرد که یک نسخه از آن در اختیار ایلنا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این نامه با انتقاد از به کارگیری شخصی در سمت بازرسی سازمان پایانه‌های شهرداری قم که به گفته نویسندگان، «هیچگونه سابقه حمل و نقلی ندارد»، ادعا شده است که وی نسبت به شرکتهای مسافربری و رانندگان اتوبوس و تاکسی اهانت می‌کند.

آنطور که در این نامه آمده است، این کارمند سازمان پایانه‌های شهرداری قم در حالی در میدان «۷۲ تن» این شهر با رانندگان بومی به بد‌ترین شکل برخورد می‌کند که اتوبوسهای عبوری بدون هیچ محدودیتی مسافرین این شهر را بدون پرداخت مبالغی که رانندگان تحت عنوان کمیسیون شرکت‌ها و… می‌پردازند سوار می‌کنند که باعثرکود «شدید» کاری شرکت‌ها و رانندگان شده است.

به گفته نویسندگان نامه، مامور گشت بازرسی قم با سوءاستفاده از حضور ماموران راهنمایی و رانندگی که در اختیارش قرار داده شده است به رانندگان توهین می‌کند.

انجمن صنفی رانندگان اتوبوس برون شهری استان قم در این نامه با اشاره به توقف اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و بازخواست مسافرانشان گفته است: اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها هنگام خروج از ترمینال مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرند و کنترل مجدد آن‌ها و بازشماری مسافرین بعد از طی مسافت بین ترمینال تا پلیس راه وجاهت قانونی ندارد.

این نهاد صنفی در پایان با اشاره به ماده ۲۶ قانون حمل و نقل که صراحت دارد اتوبوس‌ها برای سوار کردن مسافر بین راهی مجاز هستند، آورده است روزانه حداقل ۲۰ دستگاه اتوبوس بدون صورت وضیعت تردد می‌کنند یا از شرکت‌های شهرهای همجوار مثل اسلام شهر و تفرش صورت وضعیت دریافت می‌کنند و علی رغم ارسال شکایات مختلف، ترتیب اثری داده نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز