خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران انتقاد کرد:

محافظه کاری وزارت کار در برخورد با تخلفات انتخابات کانون انجمن‌های صنفی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۱۳

چکیده: شایعه شده است آقای «حسن هفده تن» معاون روابط کار وزارت کار در روزهای آینده اعتبارنامه هیات مدیره منتخب کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران را تایید می‌کند / در حین برگزاری انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران تخلفات متعددی صورت گرفته است به گونه‌ای که به سلامت این انتخابات خدشه وارد است.

بازرس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به شائبه تایید انتخابات این نهاد صنفی در روزهای آینده اظهار کرد وزارت کار در برخورد با تخلفات نباید محافظه کاری به خرج دهد.

«داوود حسین خانی» در این باره به ایلنا گفت: وقتی آقای «دلاور نظری» به عنوان مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار دولت یازدهم منصوب شد، این امیدواری به وجود آمد که مدیریت جدید نسبت به تخلفات حساسیت بیشتری داشته باشد که متاسفانه این چنین نشد.

وی ادامه داد: در حین برگزاری انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران تخلفات متعددی صورت گرفته است به گونه‌ای که به سلامت این انتخابات خدشه وارد است.

حسین خانی در تشریخ تخلفات صورت گرفته افزود: هیات مدیره مقرر کرده بود آخرین مهلت انجمن‌های صنفی برای پرداخت حق عضویت و ثبت نام به منظور شرکت در مجمع عمومی ۱۶ مهر ماه باشد اما برگزارکنندگان مجمع عمومی برخلاف اساسنامه عمل کردند.

وی تصریح کرد: برگزارکنندگان مجمع عمومی باید یک هفته قبل از برگزاری انتخابات، لیست اسامی اعضای شرکت کننده را به اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اعلام می‌کردند اما ظاهرا بعد از ۱۶ مهر ماه هم مبالغی جهت ثبت نام برای شرکت در مجمع عمومی به حساب کانون عالی واریز شده و همچنین لیست اسامی به وزارت کار داده نشده است.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به ۹ رای اضافه‌ای که از صندوق انتخابات بیرون آمده است، از دخالت مستقیم چند تن از بستگان یکی از اعضای هیات مدیره در روند برگزاری مجمع عمومی و انتخابات و قبول وکالت نامه بدون مهر و سربرگ از نمایندگان انجمن‌های صنفی انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه شایعه شده است آقای «حسن هفده تن» معاون روابط کار وزارت کار در روزهای آینده اعتبارنامه هیات مدیره منتخب کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران را تایید می‌کند، افزود: هیات مدیره منتخب حتی برای تخلفات صورت گرفته از خودشان دفاع هم نکردند چرا که سند و مدرکی برای رد مطالب مطرح شده نداشتند.

به گفته حسین خانی، تاکنون ۴ بار صندوق آرای انتخابات بازشماری شده است که در هر ۴ بار، نتایج اعلام شده تغییر کرده است.

بازرس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان اظهار داشت: مدیریت جدید حتی اگر فکر می‌کند برخورد با تخلفات چالش آفرین است باز هم باید جانب حق را بگیرد.

گفتنی است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گذشت بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران هنوز در خصوص صحت یا عدم صحت آن، نظرش را اعلام نکرده است.

وزیر کار در تاریخ ۱۱ آبان با تأکید بر اینکه «وزارت کار حق سناریونویسی برای تشکل‌های کارگری را ندارد» به ایلنا گفته بود: دستور داده‌ام انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی به دقت بررسی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز