خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران استان اصفهان طرح کرد:

۴ مرتبه باز شماری آرای انتخابات انجمن‌های صنفی؛ هر بار یک نتیجه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۲۰

چکیده: وزارت کار بدون توجه به ۴ مرتبه باز شماری آرای انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی که هر بار به نتایج مختلفی منتج شده، اعتبار نامه هیات مدیره این تشکل عالی کارگری را صادر کرده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان از وزارت کار بدلیل صدور اعتبارنامه هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران انتقاد کرد.

«علی یزدانی» در این باره به ایلنا گفت: وزارت کار بدون توجه به ۴ مرتبه باز شماری آرای انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی که هر بار به نتایج مختلفی منتج شده، اعتبار نامه هیات مدیره این تشکل عالی کارگری را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: صدور اعتبارنامه هیات مدیره این تشکل عالی کارگری ظلم مضاعفی در حق کارگران و نمایندگان معترض است چرا که وزارت کار بدون پاسخ روشن به ادله مطرح شده در خصوص وقوع تخلف در این انتخابات، نتایج را تایید کرده است.

لازم به ذکر است مجمع عمومی کانون عالی انجمن‌های صنفی در تاریخ ۲۳ مهر ماه برگزار شد و صدور اعتبارنامه هیات مدیره منتخب این تشکل عالی کارگری در پی اعتراض تعداد زیادی از انجمن‌های صنفی به نتایج انتخابات به تاخیر افتاد.

در حالی که هیات مدیره پیشین کانون عالی مقرر کرده بود آخرین مهلت انجمن‌های صنفی برای پرداخت حق عضویت و ثبت نام به منظور شرکت در مجمع عمومی ۱۶ مهر ماه است، برگزارکنندگان مجمع عمومی برخلاف اساسنامه عمل کردند.

برگزارکنندگان مجمع عمومی باید یک هفته قبل از برگزاری انتخابات، لیست اسامی اعضای شرکت کننده را به اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اعلام می‌کردند اما ظاهرا بعد از ۱۶ مهر ماه هم مبالغی جهت ثبت نام برای شرکت در مجمع عمومی به حساب کانون عالی واریز شده و همچنین لیست اسامی به وزارت کار داده نشده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایلنا، علاوه بر ۹ رای اضافه‌ای که از صندوق انتخابات بیرون آمده و قبول وکالت نامه‌های بدون مهر و سربرگ از نمایندگان انجمن‌های صنفی، چند تن از بستگان یکی از اعضای هیات مدیره در روند برگزاری مجمع عمومی و انتخابات دخالت کرده‌اند.

یزدانی در ادامه بیان کرد: نتایج انتخابات بدون پاسخ روشن به انجمن‌های صنفی معترض تایید شده است بنابراین باید از وزارت کار پرسید چه نیازی به تاخیر ۲ ماهه در صدور اعتبار نامه هیات مدیره منتخب بود؟

این فعال صنفی در ادامه صحت انتخابات کانون عالی انجمن‌های صنفی را نشانه‌ای از تناقض میان شعار و عمل وزیر کار دانست و مسئولان زیر مجموعه وزارت کار را متهم به مصلحت جویی کرد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان در پایان اظهار داشت: انجمن‌های صنفی معترض به نتایج انتخابات، اعتراضشان را در دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنند.

گفتنی است بر اساس انتخابات اخیر، «غلامرضا عباسی» رئیس هیات مدیره، «ابوالفضل فتحی» نایب رئیس، «هادی ابوی» خزانه دار، «هادی ساداتی»، «علی اکبر سیارمه» و «مسعود نیازی» اعضای اصلی بخش حرفه، «احد محمودی»، «ناصر چمنی»، «امین علیدادی» اعضای اصلی بخش صنعت، «یدالله‌پور هدایت» بازرس اصلی حرفه و «عزیز معصومی» بازرس اصلی صنعت ترکیب هیات مدیره جدید کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران را تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز