خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر لامرد و مهر خبر داد:

محرومیت ۱۰۰ نگهبان بانک در استان فارس از بیمه مسئولیت

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۵

چکیده: قرارداد این کارگران با کارفرما به صورت روزمزدی است که به ازای هر روز مبلغ ۱۶ هزار ۲۰۰ تومان حقوق می‌گیرند که با کسر ایام تعطیلی، ماهانه مبلغی حدود ۴۲۰ هزار تومان دریافتی آنان است، که این رقم حتی به پایه حقوق قانونی نزدیک نیست. / تا به امروز نیروی انتظامی به شکایت این تعداد نگهبان رسیدگی نکرده است.

یک فعال کارگری در استان فارس از اجرا نشدن بیمه نامه مسئولیت ۱۰۰ نفر از نگهبانان مسلح پیمانی بانک‌ها در دو شهرستان «لامرد و مهر» خبر داد و گفت: بر اساس این بیمه نامه نگهبانان مسلح شاغل در بانک‌ها باید از کلیه خسارات ناشی از خطرات شغلی مصون بمانند.

«عبد الرضا روحی»، دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر در این باره به ایلنا گفت: ۱۰۰ نفر از نگهبانان مسلح بانکهای دو شهرستان لامرد و مهر که زیر نظر شرکت پیمانکاری «قاموس فیروز آباد»(مجری طرح‌های خفاظتی بانک‌ها) اشتغال دارند هم اکنون فاقد بیمه نامه مسئولیت‌اند و این شرکت پیمانکاری در قبال خطراتی که این نگهبانان را تهدید می‌کند مسئولیتی نمی‌پذیرد.

او با بیان اینکه طبق قانون، بیمه مسئولیت نگهبانان مسلح بانک‌ها باید خطراتی همچون فوت، نقص عضو و هزینه پزشکی را تحت پوشش قرار دهد، افزود: طبق تبصره ۳ قانون «اجازه حمل و استعمال اسلحه»، کلیه بانک‌ها و موسسات موظف‌اند نگهبانان حامل سلاح را در برابر حوادثناشی از انجام‌ وظیفه بیمه کنند.

این فعال کارگری از چندین بار شکایت و مراجعه این نگهبانان به اداره پیش‌گیری پلیس خبر داد و گفت: متاسفانه تا به امروز نیروی انتظامی به شکایت این تعداد نگهبان رسیدگی نکرده است.

دبیر خانه کارگر لامرد و مهر در بخش دیگری از این گفتگو به سایر مشکلات صنفی این نگهبانان اشاره کرد و گفت: حقوق مشخص این کارگران پیمانی در هنگام عقد قرار داد دو جانبه، پرداخت عیدی و پاداش، سنوات سالانه و سایر مزایای قانونی توسط پیمانکار رعایت نمی‌شود.

او در ادامه در مورد نحوه قرارداد این کارگران گفت: قرارداد این کارگران با کارفرما به صورت روزمزدی است که به ازای هر روز مبلغ ۱۶ هزار ۲۰۰ تومان حقوق می‌گیرند که با کسر ایام تعطیلی، ماهانه مبلغی حدود ۴۲۰ هزار تومان دریافتی آنان است، که این رقم حتی به پایه حقوق قانونی نزدیک نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز