خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران:

انحصارگرایی در معرفی نمایندگان کارگری به شورای عالی کار شکسته شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۶

چکیده: بند دال ماده ۱۶۷ قانون کار، حق معرفی نماینده برای حضور در شورای عالی کار را به صورت انحصاری در اختیار کانون عالی شوراهای اسلامی کار قرار داده است / انحصارطلبی همیشه مشکل ساز است و باید ماده قانونی مذکور اصلاح شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از انحصارگرایی در معرفی نمایندگان کارگری به شورای عالی کار انتقاد کرد.

«ناصر چمنی» در این باره به ایلنا گفت: قانون کار ۳ تشکل کارگری به نام‌های مجمع عالی نمایندگان کارگران، کانون عالی شوراهای اسلامی کار و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری را به رسمیت شناخته، اما بند دال ماده ۱۶۷ این قانون، حق معرفی نماینده برای حضور در شورای عالی کار را به صورت انحصاری در اختیار کانون عالی شوراهای اسلامی کار قرار داده است.

وی در ادامه با تاکید بر اصلاح این ماده قانونی افزود: اگر تشکلی به صورت انحصاری، حق حضور در شورای عالی کار را داشته باشد سایر تشکل‌ها ماهیت اجرایی شان را از دست می‌دهند و آنوقت باید پرسید تاسیس دو تشکل رسمی دیگر چه فابده‌ای دارد؟

به گفته چمنی، اگر حق حضور در شورای عالی کار انحصاری باشد، بازگشت به عقب خواهیم داشت و همانطور که می‌بینیم کارگران در تمام ادوار گذشته از عملکرد نمایندگان کارگری شورای عالی کار راضی نبودند.

این فعال کارگری با تاکید بر حضور نمایندگان واقعی کارگران در شورای عالی کار، تصریح کرد: نمایندگانی که برای حضور در شورای عالی کار معرفی می‌شوند، باید افرادی باشند که در صورت رعایت نشدن ماده ۴۱ قانون کار در برابر نمایندگان دولت و کارفرمایان مخالفت و ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان واقعی کارگران در سال گذشته در شورای عالی کار حضور داشتند مصوبه غیر قانونی مزد ۹۲ را امضا نمی‌کردند. مسئولیت تعیین مزد امسال، ۶/۵ درصد کمتر از نرخ رسمی تورم، متوجه کانون عالی شوراهای اسلامی کار است و از انحصارگرایی در معرفی نمایندگان کارگری به شورای عالی کار ناشی می‌شود.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان اظهار داشت: انحصارطلبی همیشه مشکل ساز است و باید در خصوص معرفی نمایندگان کارگری به شورای عالی کار باید فکری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز