خبرگزاری کار ایران

بازرس سابق کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران:

انتخابات انجمن صنفی برخلاف اساسنامه برگزار شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۵۳

چکیده: در این تبصره، دعوت کنندگان مجمع عمومی به صراحت مکلف شده‌اند لیست اشخاص و یا نمایندگان واجد شرایط را حداقل یک هفته قبل از برگزاری مجمع به وزارت کار ارسال کنند، بنابراین ثبت نام اعضا یک هفته قبل از برگزاری مجمع باید پایان می‌یافت.

بازرس سابق کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران به اظهارات هفته گذشته «هادی ابوی» سخنگوی این تشکل رسمی کارگری که هر گونه شائبه تقلب در انتخابات هیات مدیره را رد کرده بود، واکنش نشان داد.

«داوود حسین خانی» با اشاره به گفتهٔ آقای ابوی مبنی بر اینکه در جلسات هیات مدیره با سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار در فاصله زمانی ۱۶ تا ۲۳ مهر ماه(روز برگزاری مجمع عمومی)، برخلاف میل هیات مدیره و به خواسته این سازمان دولتی، مقرر شد که تا روز انتخابات از انجمن‌های صنفی ثبت نام به عمل آید، گفت: من به عنوان بازرس کانون عالی در همه جلسات حضور داشتم اما در فاصله زمانی مذکور، «جلسه‌ای» از هیات مدیره ندیدم. البته در تاریخ ۲۱ مهر ماه، اعضای هیات مدیره جهت ملاقات با وزیر در تهران حضور داشتند و اگر توافقی هم بوده، افراد خاصی از هیات مدیره حضور داشتند.

حسین خانی، سخنگوی کانون عالی را به تبصره ۷ ماده ۱۰ اساسنامه این تشکل ارجاع داد و گفت: در این تبصره، دعوت کنندگان مجمع عمومی به صراحت مکلف شده‌اند لیست اشخاص و یا نمایندگان واجد شرایط را حداقل یک هفته قبل از برگزاری مجمع به وزارت کار ارسال کنند، بنابراین ثبت نام اعضا یک هفته قبل از برگزاری مجمع باید پایان می‌یافت. بر فرض که سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار اصرار کرده است، شما چرا قبول کرده‌اید؟ مگر این دخالت محسوب نمی‌شود؟

گفتنی است تبصره ۷ ماده ۱۰ اساسنامه صراحت دارد دعوت کنندگان مجامع عمومی مکلفند تعداد اشخاص واجد حضور در مجمع و لیست نمایندگان اعضا را حداقل یک هفته قبل از تاریخ برگزاری مجمع به اداره کل سازمان های کارگری و کارفرمایی تحویل دهند.

این فعال صنفی با اشاره به دخالت بستگان «غلامرضا عباسی» رئیس هیات مدیره کانون عالی در روند برگزاری مجمع عمومی و انتخابات، بیان کرد: فرزند آقای عباسی مسئول تدارکات و مسئول روابط عمومی کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران است اما چرا وی مدارک و پرونده‌های انجمن‌های صنفی عضو را در اختیار داشته یا در سالن برگزاری مجمع عمومی حضور داشته است؟ مگر اساسنامه حضور وی را مستثنی کرده است؟

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان مرکزی در پایان بر صحت بیرون آمدن ۹ رای اضافه از صندوق و قبول وکالت نامه‌های بدون مهر و امضا تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز