خبرگزاری کار ایران

عضو شوراهای اسلامی کار تهران:

کارگران بابت دستمزد غیر واقعی سال جاری، همچنان از دولت طلب‌کارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۸۹

چکیده: دیوان عدالت اداری هنوز به شکایتی که از سوی گروهی از کارگران بابت افزایش غیر واقعی دستمزد‌ها در سال جاری مطرح شده بود، رسیدگی نکرده است.

عضو هیات رئیسه کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: کارگران هنوز بابت افزایش غیر واقعی دستمزدهای سال ۹۲ از دولت طلبکار هستند و این طلب باید در محاسبه دستمزدهای سال ۹۳ لحاظ شود.

محمدرضا فرض‌علیان در این باره به ایلنا گفت: دیوان عدالت اداری هنوز به شکایتی که از سوی گروهی از کارگران بابت افزایش غیر واقعی دستمزد‌ها در سال جاری مطرح شده بود، رسیدگی نکرده است.

این مقام کارگری گفت: با این وضع کارگران برای سال ۹۳ علاوه بر تورم واقعی سال ۹۲، بابت تورم لحاظ نشده سال ۹۱ نیز از کارفرمایان و دولت طلبکار هستند.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند با پرداخت سبد کالایی با کارگران تسویه حساب کند، افزود: طبق ماده ۴۲ قانون کار تمامی مطالبات کارگران باید بصورت نقدی و غیر کالایی پرداخت شود.

فرض‌علیان بابیان اینکه پرداخت‌های غیر نقدی باعثمی‌شود تا در دراز مدت قدرت خرید کارگران کاسته شود، افزود: سبد کالایی به عنوان کمک‌های فراگیری تلقی می‌شوند که دولت با پرداخت یارانه همه شهروندان را بهره‌مند می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز