خبرگزاری کار ایران

کارگر پتروشیمی فجر بدلیل پیگیری مشکلات صنفی، بیکار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۵۹

چکیده: در دور جدید تمدید قرارداد‌ها در سال جاری، کمیته بررسی نیروهای قرارداد موقت پتروشیمی فجر تشکیل شده است و بدون آنکه محمد صادق زارع را برای ارائه توضیحات بخواهند به عدم تمدید قرارداد‌اش رای داده‌اند.

یکی از کارگران قرارداد مستقیم پتروشیمی فجر می‌گوید بدلیل پیگیری اعتراضات صنفی کارگران قرارداد موقت، قرارداد کاری‌اش تمدید نشده است.

«محمد صادق زارع» در این باره به ایلنا گفت: مدیرعامل پیشین پتروشیمی فجر با اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر جذب نیروهای باسابقه و دارای مدرک تحصیلی توسط ادارات و شرکت‌های دولتی(تبدیل قرارداد از پیمانی به مستقیم) مخالفت می‌کرد.

وی ادامه داد: این موضوع را در‌‌ همان برهه(اردیبهشت ماه ۹۱) با ارسال نامه‌ای به اداره روابط کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی(NPC) پیگیری کردم و در جوابیه نامه‌ام که در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ارسال شد، آمده بود که بر اساس گفته مدیرعامل، مقدمات تبدیل قرارداد کارگران فراهم شده و همه آن‌ها در شرف عقد قرارداد مستقیم با شرکت قرار دارند.

این فعال کارگری تصریح کرد: این در حالی است که در آن برهه هیچ اتفاقی در شرکت صورت نگرفته بود و کارگران برای تحقق مطالبات شان از جمله تبدیل قرارداد، اعتراضات صنفی گسترده‌ای را انجام می‌دادند.

به گفته زارع، بعد از پیگیری‌های مکرر کارگران از دفتر ریاست جمهوری، وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و…، مدیرعامل وقت پتروشیمی فجر مجبور شد با کارگران واجد شرایط در ۳۰ مهر ۹۱ قرارداد مستقیم امضا کند.

وی افزود: هنوز ۳ ماه از امضای قرارداد نگذشته بود که با تشکیل کمیته بررسی نیروهای قرارداد موقت شامل رئیس حراست، رئیس امور اداری، رئیس اداره روابط کار، رئیس امور حقوقی و رئیس تعمیرات پتروشیمی فجر، مسائلی را برای من پیش آوردند و با اخذ تعهد مبنی بر اینکه اقدام صنفی انجام ندهم به ادامه کار مشغول شدم.

این فعال کارگری با انتقاد از ترکیب این کمیته که نماینده کارگری در آن حضور ندارد، بیان کرد: در دور جدید تمدید قرارداد‌ها در سال جاری، این کمیته بار دیگر تشکیل شد و بدون آنکه مرا برای ارائه توضیحات بخواهند به عدم تمدید قرارداد من رای داده‌اند.

زارع در پایان با اشاره به قراردادهای ۲۵ روزه پتروشیمی فجر با برخی کارگران برای فرار از پرداخت بیمه، سنوات و…، تاکید کرد که چند تن دیگر از کارگران پتروشیمی فجر شرایطی مانند وی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز