خبرگزاری کار ایران

پس از سه ماه مقاومت:

کارگران پتروشیمی بوعلی ناچار به امضای قرار داد شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۲

چکیده: در سومین روزی که پیمانکار از ورود کارگران به کارخانه جلوگیری کرده بود و کارگران به ناچار خارج از محوطه کارخانه تجمع کرده بودند، مینی بوسی حامل کارگران روزمزد را به کارخانه آوردند تا با تحریک و تهدید ضمنی معترضان، آن‌ها را به امضای قرارداد ترغیب کنند.

کارگران پتروشیمی بوعلی سینا که طی سه ماه گذشته از امضای قراردادی که ناعادلانه می‌خواندند خودداری کرده بودند، سرانجام با سیاستی که پیمانکار در پیش گرفت، ناچار به امضای این قرار داد شدند.

یکی از نمایندگان کارگران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: بیش از ۱۶۰ کارگر پیمانی پتروشیمی بوعلی سینا که به شرایط ناعادلانهٔ قرارداد پیشنهادی پیمانکار(شرکت فرا صنعت) معترض بودند و از امضای آن خودداری می‌کردند، پس از به کارگیری سیاست تهدید از جانب این شرکت پیمانکاری، به امضای قرارداد تن دادند.

این کارگر پتروشیمی بوعلی سینا در تشریح آنچه سیاست تهدید از جانب پیمانکار می‌خواند، گفت: پس از سه ماه مقاومت و در سومین روزی که پیمانکار از ورود کارگران به کارخانه جلوگیری کرده بود و کارگران به ناچار خارج از محوطه کارخانه تجمع کرده بودند، مینی بوسی حامل کارگران روزمزد را به کارخانه آوردند تا با تحریک و تهدید ضمنی معترضان، آن‌ها را به امضای قرارداد ترغیب کنند.

این نماینده کارگری تصریح کرد: این حربه موثر واقع شد و کارگران معترض برای حفظ شغل‌شان به امضای قرارداد پیشنهادی شرکت پیمانکاری تن دادند.

وی در پایان بیان کرد: البته به کارگران قول داده شده است که تا پایان هفته جاری، جلسه‌ای میان نمایندگان آنان، پیمانکار و کارفرما به منظور بررسی مطالباتشان برگزار شود.

گفتنی است ایلنا پیش از این در تاریخ ۱۷ دی‌ماه خبر داده بود که پیمانکار پتروشیمی بوعلی سینا در واکنش به خودداری کارگران واحد تعمیرات و نگهداری از امضای قرارداد، کارت ورود به کارخانه را از آن‌ها گرفته بود و کارگران تا پایان روز چهارشنبه که قرارداد را امضا کردند، اجازه ورود به کارخانه را نداشتند.

همچنین لازم به ذکر است مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا(زیر نظر هلدینگ خلیج فارس) در ابتدای سال جاری به کارگران پیمانی واحد تعمیرات و نگهداری قول داده بود تا مزد پایه آن‌ها مانند کارگران سایر کارخانه‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کند که این مبلغ در ماه‌های اخیر به صورت کارت هدیه به کارگران پرداخت می‌شد اما در قراردادی که اواخر شهریور ماه به کارگران ارائه شد، مزدپایه‌ آن‌ها افزایش پیدا نکرده بود و کارگران نیز به نشانه اعتراض، بیش از ۳ ماه بود که از امضای قرارداد خودداری می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز