خبرگزاری کار ایران

کارگران پتروشیمی فجر از دریافت مجدد عیدی کارمندی نگرانند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۴۶

چکیده: شرکت پتروشیمی فجر در سال گذشته، عیدی کارگران شاغل در این مجموعه را بر خلاف قرارداد کار آن‌ها، کارمندی پرداخت کرد و کارگران نسبت به تکرار این موضوع نگران هستند.

شرکت پتروشیمی فجر در سال گذشته، عیدی کارگران شاغل در این مجموعه را بر خلاف قرارداد کار آن‌ها، کارمندی پرداخت کرد و کارگران نسبت به تکرار این موضوع نگران‌اند.

یکی از نمایندگان کارگران در این باره به ایلنا گفت: در بند دهم از قرارداد کار کارگران پتروشیمی فجر ذکر شده که پرداخت پاداش نوروزی(عیدی)، کمک هزینه مسکن، کالاهای اساسی ضروری، کمک هزینه عائله‌مندی و… تابع قوانین کار و تامین اجتماعی است اما کارفرما در سال گذشته، عیدی کارگران را کارمندی(معادل ۴۰۲ هزار و ۵۰۰ تومان) پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که عیدی کارگران بر اساس قوانین کار و تامین اجتماعی باید بین ۲ تا ۳ برابر حداقل مزد مصوب شورای عالی کار پرداخت شود، بنابراین شرکت پتروشیمی فجر درسال گذشته مرتکب تخلف آشکار شده و مبلغ قابل توجهی را از سفره کارگران برداشته است.

این نماینده کارگری افزود: جالب آنجاست مزایایی که از سوی وزارت نفت برای کارمندان ابلاغ می‌شود، شامل کارگران نمی‌شود و در این مواقع، ما کارگر هستیم نه کارمند؛ اما در موضوع عیدی برعکس عمل می‌شود که نشان می‌دهد کارفرما هنگام پرداخت مزایای کارگران به میل شخصی عمل می‌کند.

وی در پایان با انتقاد از شرایط یک طرفه قرارداد کار کارگران پتروشیمی فجر به سود کارفرما، اظهار داشت: بیش از ۲۱۳ کارگر پتروشیمی فجر با این مجموعه قراداد مستقیم امضا کردند که شرایط قرارداد کار آن‌ها به شدت ناعادلانه است و کارفرما همین قرارداد به شدت ناعادلانه را نیز به صورت مکرر زیر پا می گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز