خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی پرستاران تهران انتقاد کرد:

مزد پرستاران بخش خصوصی یک سوم بخش دولتی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۳۵

چکیده: مزد پرستاران بیمارستان‌های خصوصی همانند سایر کارگران مشمول قانون کار بر اساس ماده ۴۱ قانون کار تعیین می‌شود. / شایسته نیست ذهن نیروی کاری که در محیط پر تنش، استرس زا و سخت و زیان آور مشغول به کار است را با مزد ناکافی، قراردادهای موقت و آینده شغلی مبهم درگیر کنیم.

رئیس انجمن صنفی پرستاران تهران شرایط معیشتی پرستاران تابع قانون کار را «شکننده» توصیف کرد و گفت دریافتی پرستاران مشمول قانون کار(شاغل در بیمارستان‌های خصوصی) به یک سوم پرستاران بیمارستان‌های دولتی کاهش پیدا کرده است.

«مسعود نیازی» در این باره به ایلنا گفت: مزد پرستاران بیمارستان‌های خصوصی همانند سایر کارگران مشمول قانون کار بر اساس ماده ۴۱ قانون کار تعیین می‌شود و مولفه قانونی دیگری برای ارتقای معیشت آن‌ها وجود ندارد.

وی خواستار ارائه راه حلی مناسب از سوی وزارت کار و با همکاری نهاد‌های صنفی برای تحول در شرایط معیشتی پرستاران شد و افزود: برگزاری نشست‌های سه جانبه میان وزارت کار، کارفرمایان و نمایندگان صنفی پرستاران به منظور تغییر نظام طبقه بندی شغلی پرستاران، ضرایب مزدی و ابلاغ کارانه، به بهبود نسبی وضعیت معیشتی پرستاران بیمارستان‌های خصوصی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: تحول در نظام مزدی بیمارستان‌های خصوصی منوط به تحول در نظام طبقه بندی شغلی پرستاران است زیرا حتی اگر مزد ۹۳ صد در صد هم افزایش پیدا کند فاصله معناداری میان حقوق پرستاران مشمول قانون کار و پرستاران بیمارستان‌های دولتی وجود خواهد داشت.

این فعال صنفی در ادامه با انتقاد از انعقاد قرارداد‌های موقت با پرستاران بخش خصوصی، تصریح کرد: قرارداد‌های موقت دامن گیر همه آحاد جامعه کارگری شده است و این در حالی است که انعقاد این مدل قرارداد در کارهای مستمر غیر قانونی است.

وی بیان کرد: شایسته نیست ذهن نیروی کاری که در محیط پر تنش، استرس زا و سخت و زیان آور مشغول به کار است را با مزد ناکافی، قراردادهای موقت و آینده شغلی مبهم درگیر کنیم.

نیازی در ادامه با اشاره به درج جعلی عنوان شغلی پرستاران در لیست بیمه‌های تامین اجتماعی که بازنشستگی آن‌ها را مختل کرده است، گفت: بیمارستان‌های خصوصی در سنوات گذشته هنگام درج عناوین شغلی در لیست بیمه‌های تامین اجتماعی خواسته یا ناخواسته دچار اشتباهاتی شده‌اند که در حال حاضر، مشکلات پیچیده‌ای برای بازنشستگی پرستاران ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: این معضل که البته کارگران مشاغل سخت و زیان آور کم و بیش با آن برخورد می‌کنند، باید در کمیته‌های مشاغل سخت و زیان آور سازمان تامین اجتماعی بررسی و سابقه پرستاران معترض احراز شود.

رئیس انجمن صنفی پرستاران تهران در پایان با انتقاد از وزارت کار و سازمان خصوصی سازی بدلیل عدم توزیع سهام عدالت میان پرستاران، بیان کرد: پرستاران جزء قشر زحمتکش جامعه هستند و علتی برای عدم توزیع سهام عدالت میان آنان وجود ندارد اما علی رغم نامه نگاری‌های مکرر انجمن صنفی پرستاران تهران هنوز پاسخ مشخصی در این خصوص اعلام نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز