خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور:

دغدغه معیشت کارگران باید برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۳۱۳

چکیده: باید کارگران را وابسته به محیط کار کنیم و تلاش کنیم تا کارگران دغدغه معیشت نداشته باشند / کارآفرینان نیز کارگرانی هستند که مسئولیت های بیشتری دارند / اقتصاد ایران روی گسل‌های متعددی قرار دارد که باید شناسایی و مقاوم‌سازی شود و تشکل‌ها برای مواجه با این ضربه‌ها آموزش ببینند.

رئیس کانون عالی شورهای اسلامی کار کشور بابیان اینکه بهره وری در گرو ارتقاء معیشت کارگران است، گفت: باید کارگران را وابسته به محیط کار کنیم و تلاش کنیم تا کارگران دغدغه معیشت نداشته باشند.

به گزار خبرنگار ایلنا «اولیا عیلبیگی» همایش ملی و سه جانبه مزد و بهره وری گفت: کارآفرینان نیز کارگرانی هستند که مسئولیت های بیشتری دارند.

به باورعالی ترین مقام شوراهای اسلامی کار کشور گفت: قانون باید فصل الخطاب روابط بین کارگر و کارفرما باشد و برهمین اساس باید به موضوعاتی که در قانون در خصوص مزد پیش بینی شده توجه کنیم.

رئیس کانون عالی شورهای اسلامی کار کشور تاکید کرد: در عصر کنونی که با کمبود منابع، افزایش جمعیت و رشد نیازهاو خواسته ها روبرو هستیم، بهره وری نقشی حیاتی پیدا کرده است.

این مقام ارشد کارگری با تاکید براینکه این امر باعثشده است تا دست اندرکارن عرصه اقتصاد، تحقیق درباره افزایش بهره وری را در چارچوب مباحثعلمی خود قرار دهند، افزود: امروزه بهره وری در دانش های گوناگون راه یافته است و هر دانش و رشته ای تعریفی به خصوص از این موضوع بهره‌وری دارد.

اقتصاد کشور باید مقام سازی‌شود

همچنین رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی نیز در بخشی از این همایش گفت: اقتصاد ایران روی گسل‌های متعددی قرار دارد که باید شناسایی و مقاوم‌سازی شود و تشکل‌ها برای مواجه با این ضربه‌ها آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «محمدرضا سپهری» گفت: کشورهایی که با هجمه‌های خارجی روبه‌رو می‌شوند باید بتوانند با اتکا به تشکل‌ها، خود را بازسازی کرده و به تعادل برگردند.

وی بابیان اینکه وابستگی مخرب اقتصاد به نفت، نمونه‌ای از تاب‌آوری ضعیف اقتصادی ملی ایران است، گفت: اینکه بودجه کشور بیش از ۴۰ درص به نفت و وابسته است، نشان می‌دهد که اقتصاد ما در مقابل فشارها تاب‌آور نیست.

به باور این مقام وزارت کار عدم گسترش اقتصاد دانش‌بنیان، وابستگی تولید ملی به واردات، مداخله گسترده دولت در اقتصاد ملی، عدم شکل‌گیری بازارهای رقابتی و گسترش اقتصاد غیررسمی را دلایلی است که نشان می دهد آستانه تحمل اقتصاد ایران در مقابل فشارهای احتمالی پایین است.

وی گفت: تعامل سازنده با اقتصاد بین‌الملل، تاب‌آوری اقتصاد را افزایش داده بطوری که می‌توان از این طریق تحریم فروش نفت در شرایط فعلی را می‌توان به عنوان یک فرصت طلایی برای توسعه کشور تبدیل کرد.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی بابیان اینکه می‌توان با بازنگری اساسی در مدیریت اقتصاد کشور، در جهت قطع وابستگی بودجه به نفت گام برداشت، اضافه کرد: مقاوم‌سازی بودجه دولت، مقاوم‌سازی تراز و پرداخت‌ها، مقاوم‌سازی درآمد و رفاه مردم و مقاوم‌سازی رشد اقتصادی با اقتصاد دانش‌بنیان، مستلزم مشارکت حداکثری مردم و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی است.

وی با اشاره به ۷ راهکار افزایش تاب‌آوری اقتصاد ملی گفت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، توانمندسازی سرمایه انسانی، تکمیل زنجیره‌های تولید، اجرای کامل سیاست‌های اصل ۴۴، گسترش تجارت خارجی، ثبات اقتصاد کلان و اصلاح ساختار بودجه از جمله این راهکارها محسوب می‌شود.

سپهری اضافه کرد: ورشکستگی مالی، بحران تأمین آب، عدم تعادل‌های مزمن مالی، اشاعه سلاح‌های کشتارجمعی و عدم موفقیت در سازگارسازی در رابطه با تغییرات اقلیمی، ۵ مخاطره با بالاترین تأثیر در دهه آینده است که جامعه جهانی را تهدید می‌کند.

این مقام دولتی با بیان اینکه نمی‌توان کشور را با استراتژی‌های گذشته اداره کرد، گفت: اقتصاد تاب‌آور می‌تواند در مقابل شوک‌های درونی و بیرونی به دور از تخریب و کاهش تولید به فعالیت خود ادامه دهد و توانایی بیرون آمدن از شرایط بحرانی و بازگشت به تعادل را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز