خبرگزاری کار ایران

در بندر امام رخ داد:

اختلاف کارگران و کارفرمای «نگین سبز» در مورد ۱۶ ماه حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۸۷۸

چکیده: یک شعبه از شرکت نگین سبز خاورمیانه که در زمینه لایروبی آب دریا و سد در بندر امام فعالیت دارد طی ۱۶ ماه گذشته هر ماه بخشی از حقوق کارگران را به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده است، با این وجود کارگران حتی علی‌الحساب حقوق دو ماه پایانی سال به همراه حق عیدی‌شان را نیز دریافت نکرده‌اند

نماینده صنفی کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه(واقع در بندر امام) از پرداخت نشدن ۱۶ ماه حقوق کامل ۲۱۵ نفر از همکارانش به دلیل پذیرفته نشدن ۱۰ سال سابقه کارگران توسط شرکت «نگین سبز» خبر داد و گفت: در طول این ۱۶ ماه کارگران تنها مبالغی را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌اند.

«عبدالرضا مدحج» نماینده این کارگران به ایلنا گفت: یک شعبه از شرکت نگین سبز خاورمیانه که در زمینه لایروبی آب دریا و سد در بندر امام فعالیت دارد طی ۱۶ ماه گذشته هر ماه بخشی از حقوق کارگران را به صورت علی‌الحساب پرداخت کرده است، با این وجود کارگران حتی علی‌الحساب حقوق دو ماه پایانی سال به همراه حق عیدی‌شان را نیز دریافت نکرده‌اند.

او با بیان اینکه فعالیت کارگران از تاریخ ۱۵ آبان سال ۹۱ در این شرکت آغاز شده است افزود: کارفرمای شرکت نگین سبز تا به امروز قراردادی با کارگران منعقد نکرده است.

نماینده کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه پیرامون مشکلات بیمه‌ای کارگران نیز گفت: تاخیر در واریز بیمه تامین اجتماعی کارگران از سوی کارفرما مشکلاتی را در سوابق بیمه‌ای آنان ایجاد کرده است.

عبدالرضا مدحج همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به مطالبات معوقه کارگران از پیمانکاری نیروی انسانی پیشینن کارگران اشاره کرد و گفت: پیش از کار تحت مسئولیت از شرکت پیمانکاری نگین سبز خاورمیانه، این کارگران به مدت ۱۰ سال با شرکت پیمانکاری «روبیان» کار می‌کردند اما با وجود جایگزین شدن شرکت جدید، بخش عمده‌ای از مطالبات کارگران از پیمانکار پیشین که مربوط به سنوات ۱۰ سال خدمت و سایر مطالبات کارگران همانند حق عیدی است، هنوز پرداخت نشده است.

او گفت: در این رابطه حدود ۶۰ نفر از کارگران با طرح شکایت به دیوان عدالت اداری منتظر صدور رای هستند.

به گفته نماینده کارگران، به دلیل آنکه کارگران شاغل در این شرکت مشمول قانون مناطق آزاد تجاری هستند اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از زیر مجموعه‌های اداره کل بنادر به حساب می آید مطالبات کارگران را پی‌گیری نمی‌کند.

کارفرما سوابق کار کارگران را نمی‌پذیرد

در این رابطه «حسین عبدلی» مدیر شعبه شرکت نگین سبز خاورمیانه در بندر امام در واکنش به ادعای کارگران گفت: کارگران شرکت نگین سبز حقوق ماهای بهمن و اسفند بعلاوه حق عیدی خود را از کارفرما دریافت نکرده‌اند.

او در مورد پرداخت حقوق علی‌الحساب به کارگران گفت: بین کارگران و کارفرمای اصلی این شرکت در تهران در مورد مبلغ حقوق اختلاف نظر وجود دارد.

او گفت: بر اساس ادعای دفتر مرکزی، این کارگران بغیر از دو ماه اخیر هیچ مبلغی را طلب کار نیستند اما کارگران معتقدند از بدو قراداد بخش عمده‌ای از حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

به گفته وی، همچنین این کارگران مدعی‌اند قبل از شرکت نگین سبز با یکی دیگر از شرکت های پیمانکاری بمدت ۱۰ سال کار کرده‌اند و انتظار دارند میزان حقوقشان مطابق سوابق کارشان محاسبه شود.

مدیر شعبه شرکت نگین سبز خاورمیانه در بندر امام درباره این اختلاف گفت: هم ادعای کارگرانی که ۱۰ سال سابقه کار دارند و هم ادعای کارفرما صحیح است زیرا بر اساس ادعای کارفرما، کارگرانی که مشمول قانون مناطق آزاد هستند وقتی از یک شرکت به شرکت دیگر انتقال داده می‌شوند سوابق گذشته آنان در شرکت جدید به حساب نمی‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز