خبرگزاری کار ایران

در نامه ای خطاب به رئیس جمهور طرح شد:

طومار ۸۰۰ کارگر پتروشیمی تبریز برای اجرای وعده مزدی روحانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۴۱۰

چکیده: امضا کنندگان این طومار با اشاره به تکرار وعده مزدی رئیس جمهور در اولین کنفرانس خبری‌اش بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، گفته اند تکرار این وعده مزدی که میلیون ها نفر آن را گوش می دادند، نور امیدی را در دل کارگران به وجود آورد تا بعد از مدت ها شاهد اجرای ماده ۴۱ قانون کار با دو تبصره اش باشند.

۸۰۰ کارگر پتروشیمی تبریز با امضای طوماری خطاب به رئیس جمهوری تاکید کردند اجرای تبصره های ۱ و ۲ ماده ۴۱ قانون کار بهترین راه حل مشکلات معیشتی جامعه کارگری است.

به گزارش ایلنا، کارگران پتروشیمی تبریز در ابتدای این طومار، وعده مزدی آقای روحانی در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر افزایش حداقل دستمزد به میزان نرخ تورم و اجرای ماده ۴۱ قانون کار با ۲ تبصره آن را «به حق» و «آگاهانه به وضعیت موجود کارگران» توصیف کرده‌اند.

امضا کنندگان این طومار با اشاره به تکرار وعده مزدی رئیس جمهور در اولین کنفرانس خبری‌اش بعد از انتخابات ۲۴ خرداد، گفته‌اند تکرار این وعده مزدی که میلیون‌ها نفر آن را گوش می‌دادند، نور امیدی را در دل کارگران به وجود آورد تا بعد از مدت ها شاهد اجرای ماده ۴۱ قانون کار با دو تبصره اش باشند.

در بخش دیگری از این طومار از رئیس جمهور خواسته شده است ضمن نگاه ویژه به موضوع حقوق و دستمزد، تاکیدات مقتضی را به وزیر کار انجام دهد تا وی با حساسیت ویژه ای این موضوع را پیگیری کند.

کارگران پتروشیمی تبریز در پایان با ابراز نگرانی از شائبه صوری بودن جلسات شورای عالی کار، گفته اند: جامعه کارگری به دلیل عدم برگزاری مرتب جلسات شورای عالی کار فکر می کنند دستمزد تعیین شده و فقط در وقت مقتضی اعلام خواهد شد.

گفتنی است جمع آوری امضاهای طومار مزدی خطاب به رئیس جمهور توسط انجمن صنفی کارگران پتروشیمی تبریز صورت گرفته است.

پیش از این نیز۴۲۰ نفر از کارگرانشاغل در پارس جنوبی و همچنینیک نهاد کارگری در تهراندر نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور، خواستار اجرای وعده روحانی به کارگران شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز