خبرگزاری کار ایران

مذاکرات مزدی ۹۳ تا بعدازظهر تعطیل شد / اختلاف ۱۵درصدی دولت و کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۱۳

چکیده: بنا بر این گزارش، نمایندگان کارگران در شورای عالی کار تا این لحظه بر اجرای ماده ۴۱ قانون کار پا فشاری کرده‌اند.

دومین جلسه رسمی شواری عالی کار که از صبح امروز(جمعه ۲۳ اسفند) برای تعیین میزان دستمزد کارگران در سال ۹۳ آغاز شده بود ظهر امروز بدون نتیجه پایان یافت و قرار است نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان بعد از ظهر امروز این جلسه را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دومین جلسه شورای عالی کار نمایندگان کارگران با استناد به تبعات تورمی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده، بر افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد تاکید دارند که رقم توافقی تورم در اسفندماه است. در جبهه مقابل، موضع نمایندگان کارفرمایان افزایش ۲۵ درصدی دستمزد است و نظر دولت نیز به عنوان بزرگ‌ترین کارفرمای کشور، افزایش ۲۰ درصدی دستمزد کارگران در سال آینده است.

بنا بر این گزارش، نمایندگان کارگران در شورای عالی کار تا این لحظه بر اجرای ماده ۴۱ قانون کار پا فشاری کرده‌اند.

گفتنی است ماده ۴۱ قانون کار دو معیار «نرخ تورم» و «سبد هزینه یک خانواده ۴ نفره» برای تعیین دستمزد کارگران مشخص کرده است.

بانک مرکزی و مرکز آمار به عنوان دو منبع رسمی، نرخ تورم اسفند ماه را با ۳ درصد اختلاف به ترتیب ۳۳/۵ و ۳۶/۵ درصد اعلام کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز