خبرگزاری کار ایران

عضو ناظر گروه کارگری شورای عالی کار:

رضایتمندی نمایندگان کارگری شورای تعیین مزد از چیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۵۷

چکیده: چمنی با انتقاد از نمایندگان هر ۳ تشکل رسمی کارگری در شورای عالی کار که مزد ۹۳ را ۱۰ درصد کمتر از تورم امضا کردند، گفت: «غلامرضا عباسی» و «هادی ابوی» از سران کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از مزد ۹۳ اعلام رضایت کرده‌اند. آقای ابوی همان کسی است که گفته بود از امضای مزد غیر قانونی شکایت می‌کند. کجای مزدی که ۱۰ درصد زیر نرخ تورم به تصویب رسیده است، جای رضایتمندی دارد؟

«ناصر چمنی» عضو مشاور گروه کارگری شورای عالی کار که پیش از تصویب دستمزد ۹۳ به نشانه اعتراض مذاکرات را ترک کرده و یک روز پس از تعیین مزد نیزجزئیاتی از مذاکرات مزدی امسالرا در اختیار ایلنا قرار داده بود، امروز در واکنش به پاسخ اولیا علی‌بیگی، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور، به تشریح زوایای جدیدی از مذاکرات تعیین مزد پرداخت.

«ناصر چمنی» در واکنش بهاظهارات«اولیا علی بیگی»، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار مبنی بر اینکه «آقای چمنی تنها مدعی ترک جلسه شورای عالی کار هستند و اگر سخنان ایشان صحیح بود باید سایر اعضای ناظر و مشاور نیز این جلسات را ترک می‌کردند»، به ایلنا گفت: من عضو مشاور گروه کارگری شورای عالی کار بودم و طبعا نظراتم باید در نظر گرفته می‌شد، اما سایر نمایندگان کارگری این شورا عطش زیادی برای توافق نهایی داشتند و بدون توجه به نظرات من، مصوبه مزدی را امضا کردند.

مباحثه پیرامون صبحانه شورای عالی کار

وی با انتقاد از آنچه «روزه سکوت» دو تن از سه نماینده رسمی کارگران در جلسه تعیین مزد، افزود: یکی از نمایندگان که به طور کلی سکوت کرده بود و یک کلمه هم صحبت نکرد. یکی دیگر از سه نماینده کارگران هم که در ۱۰ دقیقه ابتدایی جلسه مزاح می‌کرد و با انتقاد از صبحانه وزارت کار که قرار بود «کله پاچه» باشد اما «نان و پنیر» شد، از خلف وعده وزیر کار در این باره گله کرد و تنها آقای بقائیان بود که در مذاکرات مزدی از منافع کارگران دفاع می کرد.

وی با انتقاد از عملکرد «ناصر برهانی» در جلسه روز جمعه شورای عالی کار، بیان کرد: آقای برهانی به ظاهر از جانب کانون شوراهای اسلامی کار عضو مشاور گروه کارگری بود اما آنچه من مشاهده کردم این بود که ایشان در جلسه تعیین مزد از موضع کارفرمایان با نمایندگان کارگران مذاکره می‌کرد.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران تصریح کرد: فردی که نامش در حین افشای فساد مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی از تریبون مجلس برده شده است، چطور می‌تواند نماینده واقعی کارگر باشد؟

وی با انتقاد از دفاع آقای علی بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از عملکرد نمایندگان کارگری شورای عالی کار، مدعی شد که برهانی تنها مجری اوامر علی بیگی در جلسه شورای عالی کار بوده است.

انتقاد چمنی از تشکل متبوعش

چمنی با انتقاد از نمایندگان هر ۳ تشکل رسمی کارگری در شورای عالی کار که مزد ۹۳ را ۱۰ درصد کمتر از تورم امضا کردند، گفت: «غلامرضا عباسی» و «هادی ابوی» از سران کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از مزد ۹۳ اعلام رضایت کرده‌اند. آقای ابوی همان کسی است که گفته بود از امضای مزد غیر قانونی شکایت می‌کند. کجای مزدی که ۱۰ درصد زیر نرخ تورم به تصویب رسیده است، جای رضایتمندی دارد؟

رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز در ادامه با اشاره به صورتجلسه‌ای که توسط نمایندگان کارگری شورای عالی کار تنظیم شده بود و بر افزایش ۲۵ درصدی دستمزد ۹۳ تاکید می کرد، گفت: اعضای گروه کارگری شورای عالی کار این صورتجلسه را در رستوران وزارت کار و در فاصله تنفس جلسه روز جمعه امضا کردند اما من از امضای آن خودداری کردم.

وی با اشاره به هماهنگی قبلی نمایندگان کارگری برای ترک جلسه در صورت مقاومت دولت و کارفرمایان در برابر خواسته‌های قانونی کارگران، گفت: نمایندگان کارگران علی رغم آنکه هیچ فشاری از سوی دولت نبود، در مواجهه با سرسختی گروه کارفرمایی در برابر حق قانونی کارگران حتی یکبار هم تهدید به ترک جلسه نکردند.

عضو مشاور گروه کارگری شورای عالی کار در ادامه بیان کرد: از زمانی که علی رغم مخالفت سایر اعضای شورای عالی کار جلسه را ترک کردم، تا زمانی که جلسه به پایان رسید، نزدیک به یک ساعت شد. آیا «امر واجب» مورد اشاره آقای علی بیگی یک ساعت طول می‌کشد؟ آیا «امر واجب» به طور معمول یک ساعت از زمان گران‌بهای آقای علی بیگی را می‌گیرد که ایشان چنین سخن سخیفی را اظهار کرده است؟

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در پایان این گفتگو تاکید کرد: تا زمانی که نمایندگان کارگری به عنوان نمایندگان ۴۰ میلیون کارگر و خانواده‌شان جرات مخالفت و اعتراض نداشته باشند، شرایط جامعه کارگری بهبود نمی‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز