خبرگزاری کار ایران

دبیر شوراهای اسلامی کار تهران خبر داد:

پس از یک سال شاکیان مزد ۹۲ به دیوان عدالت اداری دعوت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۶۰۶

«این دعوت توسط اداره کل هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری انجام گرفته است و آنطور که گفته شده، شکایت کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از مزد ۹۲ در کمیته تخصصی بیمه و کار دیوان عدالت اداری در حال بررسی است.»

پس از گذشت یک سال از شکایت پنج نهاد کارگری علیه دستمزد سال ۹۲ در دیوان عدالت اداری، سرانجام این نهاد قضایی از یکی از نهادهای کارگری شاکی مزد دعوت به عمل آورد تا فردا(سه‌شنبه) برای بررسی این شکایت به دیوان عدالت مراجعه کنند.

«حسین حبیبی» دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران که تشکل متبوعش از شاکیان مزد ۹۲ در دیوان عدالت اداری است، با اعلام این خبر به ایلنا گفت: این دعوت توسط اداره کل هیات‌های تخصصی دیوان عدالت اداری انجام گرفته است و آنطور که گفته شده، شکایت کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از مزد ۹۲ در کمیته تخصصی بیمه و کار دیوان عدالت اداری در حال بررسی است.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از دعوت سایر تشکل‌های کارگری شاکی از مزد ۹۲، افزود: جلسه مشترک شاکیان مزد ۹۲ با کمیته تخصصی بیمه و کار ساعت ۸ صبح فردا در ساختمان مرکزی دیوان عدالت اداری برگزار می‌شود.

این فعال کارگری تاکید کرد کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران بر شکایت از مزد ۹۲ که ۷ درصد کمتر از نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی تعیین شد، مصر است چرا که شورای عالی کار در تعیین آن بر خلاف ماده ۴۱ قانون کار عمل کرده است.

وی با اشاره به خلف وعده «حسن روحانی»، رئیس جمهور که قول داده بود مزد ۹۳ بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و به تناسب درصد تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی تعیین شود، ابراز امیدواری کرد شکاف مزد و تورم در سال ۹۲ با رای دیوان عدالت اداری پر شود.

به گفته حبیبی، اگر شکایت از مزد ۹۲ در دیوان عدالت اداری به نتیجه نرسد، دولت باید این حق را برای کارگران قائل باشند تا از طریق اعتراضات صنفی که در اصل ۲۶ قانون اساسی پیش بینی شده است، مطالبات شان را پیگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز