خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه پرستار:

بدنه جامعه پرستاری با پرستار شدن ماماها مخالف است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۴۴

«عده‌ای می‌خواهند به اشتغال ماما‌ها در حرفه پرستاری جنبه قانونی بدهند / به نظر می‌رسد این موضوع با کمبود فرصت‌های شغلی در حرفه مامایی مرتبط است».

دبیرکل خانه پرستار از بکارگیری ماماها در حرفه پرستاری در بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی انتقاد کرد و این کار را خلاف قانون دانست.

«محمد شریف مقدم» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به رواج اشتغال متخصصان مامایی در حرفه پرستاری، گفت: عده‌ای می‌خواهند به اشتغال ماما‌ها در حرفه پرستاری جنبه قانونی بدهند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری در پاسخ به این سئوال که چه کسانی به دنبال قانونی کردن این مسئله هستند، گفت: این خواسته از جانب بعضی ماما‌ها به صورت پراکنده و نه منسجم مطرح شده است که به نظر می‌رسد این موضوع با کمبود فرصت‌های شغلی در حرفه مامایی مرتبط باشد.

وی تصریح کرد: بخشی از ماما‌ها به دنبال این قضیه بودند که با گذارندن واحدهایی به عنوان پرستار کار کنند و تماس‌هایی هم در این زمینه برقرار کرده بودند که می‌خواهند به عنوان پرستار کار کنند و عضو سازمان نظام پرستاری شوند.

شریف مقدم ادامه داد: وزارت بهداشت از یک طرف می‌خواهد با پرستار شدن ماما‌ها مشکل کمبود پرستار را حداقل در تهران کم کند و هم اینکه مشکل بیکاری ماما‌ها را حل کند.

دبیرکل خانه پرستار با اعلام مخالفت با پرستار شدن ماماها افزود: بدنه جامنعه پرستاری نیز مخالف این موضوع‌اند چرا که معتقدند در این صورت، ماما‌ها بازار کار آن‌ها را در اختیار می‌گیرند.

وی افزود: البته مسئولان صنفی حرفه مامایی نیز مخالف پرستار شدن ماما‌ها هستند زیرا بر این اعتقادند که این دو حرفه از هم جدا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز