خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خباز:

امیدواریم وضعیت کارگران نانوایی با اجرای فاز دوم بدتر نشود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۹۰

«بعد از اجرای فاز اول نیز وضعیت کارگران نانوایی ها تغییری نکرد چرا که اجرای فاز اول تنها به نفع کارفرمایان نانوایی ها بود و فقط باعثافزایش بیکاری کارگران شد / به نظر نمی رسد اجرای فاز دوم تاثیر مثبتی بر دستمزد و معیشت کارگران نانوایی ها داشته باشد و تنها می توان امیدوار بود که بعد از اجرای فاز دوم وضعیت کارگران نانوایی ها از وضع فعلی بدتر نشود».

نائب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران خباز کشور اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را تنها به سود کارفرمایان نانوایی دانست و نسبت به تاثیر منفی اجرای این قانون بر وضعیت معیشتی کارگران هشدار داد.

«رمضان علی نوروزی» در تشریح پیامدهای اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بر معیشت کارگران نانوایی‌ها به خبرنگار ایلنا گفت: به نظر نمی‌رسد اجرای فاز دوم تاثیر مثبتی بر دستمزد و معیشت کارگران نانوایی‌ها داشته باشد و تنها می‌توان امیدوار بود که بعد از اجرای فاز دوم وضعیت کارگران نانوایی‌ها از وضع فعلی بد‌تر نشود.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز استان مرکزی راجع به تاثیر اجرای فاز اول هدفمندسازی یارانه هابر معیشت کارگران خباز، اظهار داشت: بعد از اجرای فاز اول نیز وضعیت کارگران نانوایی‌ها تغییری نکرد چرا که اجرای فاز اول تنها به نفع کارفرمایان نانوایی‌ها بود و فقط باعثافزایش بیکاری کارگران شد.

نوروزی که معتقد است بررسی میزان درآمد ماهانه یکی از راه‌های سنجش آثار هدفمندی یارانه‌ها بر زندگی کارگران است، گفت: از سال ۹۱ تا کنون دستمزد کارگران نانوا هرگز افزایش نیافته است.

این فعال کارگری بابیان اینکه کارگران نانوایی‌ها از ضعیف‌ترین اصناف کارگری کشور هستند، افزود: اجرای ناصحیح فاز اول وضعیت اقتصادی کارگران نانوایی‌ها را با خطر جدی مواجه کرد چنانچه با اجرای فاز دوم نیز امیدی به بهبود شرایط این کارگران نیست.

نوروزی در ادامه با انتقاد از نحوه اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: اگر نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی مانند فاز اول باشد تنها موجب تضعیف معیشت کارگران نانوایی‌ها و در مقابل بهبود وضعیت کارفرمایان خواهد شد و در چنین شرایطی نمی‌توان امیدوار بود اجرای فاز دوم نیز نفعی برای کارگران نانوایی‌ها داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز