خبرگزاری کار ایران

انتقاد تلویحی وزیر کار از ادغام بخش درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۴۰۰

اگر نهادهای میانجی تقویت می‌شد، زمینه گفتگو میان نخبگان سیاسی و مردم بیشتر فراهم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به درخواست نمایندگان انجمن های علمی پزشکی مبنی بر ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت، ضمن انتقاد تلویحی از این مطالبه گفت: «در جهان سوم هر کس به هر چه می‌رسد می‌گوید همه‌اش مال من است و به نقش سایر بازیگران اجتماعی توجه نمی‌شود».

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در نشست «سازمان تامین اجتماعی و انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکی کشور» که صبح پنج شنبه(۴ اردیبهشت) در هتل هما برگزار شد، در پاسخ به اظهارات نمایندگان انجمن‌های علمی و تخصصی پزشکی کشور که خواستار افزایش تعرفه‌های پزشکی شده بودند، گفت: از زمان تصدی بر وزارت کار یک گام به سمت واقعی کردن تعرفه‌های پزشکی جلو رفتیم، اگر چه این افزایش مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: البته همانطور که زمینه فعالیت انجمن‌های علمی باید فراهم شود، به بیمه‌ها نیز باید فرصت انجام وظایفشان را بدهیم. پاشیدن پول در هیچ زمینه‌ای به موفقیت منجر نمی‌شود بلکه موفقیت نیازمند هماهنگی کنشگران مختلف است.

این مقام دولتی با اعلام خبر اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت از سوی رئیس جمهور تاکید کرد حتی ۳۰ درصد از این مبلغ نیز به بخش تولید اختصاص نیافته است.

آقای ربیعی با اشاره به شعار دولت یازدهم مبنی بر اتکاء به نهادهای میانجی؛ توسعه یافتگی در حوزه‌های اجتماعی و انسانی را در ارتباط مستقیم با کمیت و کیفیت نهادهای میانجی دانست و انجمن‌های علمی را یکی از این گونه نهاد‌ها به شمار آورد.

این مقام دولتی افزود: اگر نهادهای میانجی تقویت می‌شد، زمینه گفتگو میان نخبگان سیاسی و مردم بیشتر فراهم بود.

وزیر کار برای انجمن‌های علمی ۳ کارکرد برشمرد و بیان کرد: انجمن‌های علمی به خصوص در حوزه سلامت و پزشکی به تولید علم کمک می‌کنند. انجمن‌های علمی در جایی مثل ایران که دانشگاه‌ها نظریه‌پرداز بیرون نمی‌دهند، می‌توانند با ورود به امر پژوهش و علم به حوزه خودشان کمک کنند.

وی ادامه داد: کارکرد دیگر انجمن‌های علمی کنشگری اعضاست. انجمن‌های علمی محل گفتگوی اعضا با یکدیگر است و کارکرد اجتماعی مهمی دارند. در این انجمن‌ها دور هم می‌نشینیم و پیرامون مسائل مشترک بخشی از جامعه گفتگو می‌کنیم. اگر روزی حوزه عمومی که محل انجام فعالیت نهادهای میانجی است در ایران گسترش یابد، جامعه خوشبخت و موفقی خواهیم داشت.

این مقام دولتی کارکرد سوم انجمن‌های علمی را کمک به سیاست گذاری خواند و گفت: بخشی از فعالیت انجمن‌های علمی باید به گونه‌ای باشد که سیاست مداران از تولیدات و خروجی آنان استفاده کنند و این همکاری نیازمند تعهدی دوجانبه است.

به گفته ربیعی، میانجی‌های اجتماعی در حوزه سیاست گذاری فراموش شده‌اند و این غفلت بزرگی است.

وزیر کار در پایان با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار نیروی متخصص در حوزه پزشکی، جامعه پزشکی را بزرگ‌ترین جامعه تخصصی کشور خواند.

گفتنی است نمایندگان انجمن های علمی و تخصصی پزشکی کشور در این نشست ضمن ابراز گلایه از سازمان تامین اجتماعی به دلیل آنچه پایین بودن تعرفه های پزشکی در این سازمان می خواندند، خواستار ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز