خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران:

دیوان عدالت اداری شکایت کارگران از مزد ۹۲ را بازهم بررسی نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۶۱

هیات عمومی دیوان عدالت اداری روز گذشته(دوشنبه ۱۶ اردیبهشت) تشکیل جلسه داد اما شکایت کارگران و شش تشکل مستقل و رسمی کارگری از مزد ۹۲ را علی رغم گمانه زنی‌های قبلی بررسی نکرد.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت شکایت کارگران و شش تشکل مستقل و رسمی کارگری از مزد ۹۲ در جلسه روز گذشته ی هیات عمومی دیوان عدالت اداری بررسی نشده است.

«حسین حبیبی» در این باره به ایلنا گفت: هیات عمومی دیوان عدالت اداری روز گذشته(دوشنبه ۱۶ اردیبهشت) تشکیل جلسه داد اما شکایت کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهارن از مزد ۹۲ را علی رغم گمانه زنی‌های قبلی بررسی نکرد.

وی افزود: شکایت کارگران از مزد ۹۲ پس از بررسی در جلسه امروز(سه شنبه ۱۷ اردیبهشت) کمیسیون تخصصی کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری در ‌‌نهایت به کار‌شناسان این نهاد قضایی سپرده شد.

به گفته حبیبی، این شکایت بعد از اخذ نظر کار‌شناسان دیوان عدالت اداری به منظور صدور رای نهایی به هیات عمومی این نهاد قضایی فرستاده می‌شود که این پروسه احتمالا ۲ یا ۳ هفته زمان می‌برد.

گفتنی است اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام، کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز، اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران و انجمن صنفی کارگران پیمانی پتروشیمی تبریز شش تشکل کارگری بودند که از مصوبه مزدی ۹۲ در دیوان عدالت اداری شکایت کردند.

به اعتقاد کارگران و تشکل‌های کارگری شاکی، مصوبهٔ تعیین حداقل مزد شورای عالی کار برای سال ۹۲ نقض آشکار قانون به شمار می‌آید.

مطابق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل مزد کارگران بایستی بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی تعیین شود اما در حالی که نرخ تورم در سال ۹۱ به روایت بانک مرکزی ۳۱/۷ درصد بود، تنها ۲۵ درصد به حداقل مزد آنان در سال گذشته افزوده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز