خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان سمنان:

سختی و زیان آوری کار معدن رفع شدنی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۷۲

به دلیل اینکه کار در معدن به لحاظ ماهیتی سخت و زیان آور است امکان ایمن سازی کامل معادن ایران وجود ندارد / در حال حاضر قانون مشاغل سخت و زیان آور به ندرت در معادن اعمال می‌شود و بیشتر مشاغل در معادن ایران طبقه بندی نشده‌اند.

رئیس کانون شوراهای کار استان سمنان گفت: به دلیل اینکه کار در معدن به لحاظ ماهیتی سخت و زیان آور است امکان ایمن سازی کامل معادن ایران وجود ندارد.

«علیرضا برهانی» در این باره به ایلنا گفت: هرچند آلایندگی محیطی معادن قابل کنترل است اما به دلیل ماهیتی بودن این مسئله هرگز به صفر نمی‌رسد و در نتیجه امکان تغییر قانون مشاغل سخت و زیان آور در مورد کارگران معادن وجود ندارد.

این مقام کارگری با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اقدام برای رفع صفات سختی و زیان آوری مشاغل تصریح کرد: کار در معادن از جمله مشاغلی است که حتی در ایمن‌ترین محیط‌های کاری همچنان نیز جزء سخت‌ترین مشاغل جهان محسوب می‌شود.

وی در عین حال گفت: در حال حاضر قانون مشاغل سخت و زیان آور به ندرت در معادن اعمال می‌شود و بیشتر مشاغل در معادن ایران طبقه بندی نشده‌اند.

این کارگر معدن با انتقاد از میزان دستمزد کارگران معادن گفت: با وجود اینکه کارگران معادن باید از مزایای مشاغل سخت و زیان آور برخوردار باشند، حتی حداقل دستمزد حداقل نیز به صورت نامنظم به آن‌ها پرداخت می‌شود. از طرف دیگر یکسان بودن دستمزد حداقل کارگر معدن و دیگر کارگران اساسا ناعادلانه است.

برهانی با اشاره به وضعیت اقتصادی معادن ایران خاطرنشان کرد: معادن به این خاطر که تولید کننده مواد اولیه هستند نسبت به واحدهای صنعتی و تولیدی مشکلاتن اقتصادی کمتری دارند. همچنین معادن نیازی به واردات مواد اولیه از خارج و همچنین تامین هزینه‌های تولید ندارند. مجموع این عوامل باعثشده معادن از وضعیت اقتصادی به نسبت مطلوبی برخوردار باشند، اما با وجود توان مالی، معادن مزایای مشاغل سخت به را به کارگران پرداخت نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز