خبرگزاری کار ایران

عضو کانون شوراهای اسلامی کار تهران:

رد دادخواست شاکیان مزد، حقوق بیشتری از کارگران را نادیده می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۵۰۲

رد شدن شکایت کارگران در دیوان عدالت اداری در شرایط کنونی اقتصادی می‌تواند به توجیهی برای بیشتر نادیده گرفته شدن چارچوب‌های قانونی مربوط به تامین حقوق کارگران از سوی کارفرمایان تبدیل شود.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران که تشکل متبوعش از شاکیان مزد ۹۲ در دیوان عدالت اداری است، تاکید کرد از رای صادر شده توسط این نهاد قضایی بی‌اطلاع است.

«علی خدایی» در این باره به ایلنا گفت: اخبار و اطلاعات رسیده به ما موید این نکته بود که شکایت از مزد ۹۲ تایید شده است و رای نهایی به سود کارگران اعلام می‌شود.

وی افزود: اگر این شکایت رد شده باشد، دیوان موظف است دلایل قانونی خودش را به اطلاع عموم برساند زیرا مساله حقوق کارگران مساله‌ای است که به سرنوشت بیش از ۳۰ میلیون انسان گره خورده است.

به گفته خدایی، رد شدن شکایت کارگران در دیوان عدالت اداری در شرایط کنونی اقتصادی می‌تواند به توجیهی برای بیشتر نادیده گرفته شدن چارچوب‌های قانونی مربوط به تامین حقوق کارگران از سوی کارفرمایان تبدیل شود.

وی تصریح کرد: دلایل کارگران برای شکایت از مزد ۹۲ کاملا منطقی و قانونی است و کار‌شناسان دیوان در مذاکرات دلایل شاکیان را وارد دانسته‌اند چرا که مساله خیلی پیچیده و مبهم نیست.

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به شائبه مصلحت اندیشی دیوان عدالت اداری در بررسی شکایت کارگران از مزد ۹۲، تاکید کرد توجه به شرایط اقتصادی کشور در هیچ کجای قانون نیامده و وظیفه دیوان نظارت بر اجرای قانون است نه مصلحت اندیشی.

به گفته خدایی، از آنجا که سابقه نداشته‌است در دیوان عدالت اداری شکایتی به دلیل مصلحت اندیشی رد شود، کارگران تا این لحظه نسبت به سرنوشت شکایت از دستمزدها خوشبین بوده‌اند.

مسئول کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: حتی اگر شکایت از مزد ۹۲ رد شده باشد ما پیگیری‌های لازم را از سایر مراجع قانونی نظیر کمیسیون اصل ۹۰ و… ادامه می‌دهیم.

این فعال کارگری تصریح کرد: بزرگ‌ترین نگرانی ما این است که دستگاه قضایی کارگران را از دستیابی به مطالبات شان از طریق قانونیپ ناامید کند که پیامدهای منفی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در پایان با اشاره به وعده هدیه «محمدجعفر منتظری»، رئیس دیوان عدالت اداری به کارگران که در هفته کارگر داده شده بود، اظهار کرد: اگر رای دیوان بر علیه کارگران صادر شده باشد، وعده هدیه رئیس دیوان چه معنایی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز