خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز سقز:

معیشت کارگران خباز خوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۳۷۴

کارگران خباز قریب به ۳ سال است که از افزایش دستمزد برابر با ماده ۴۱ قانون کار محروم شده‌اند / این گروه از کارگران با وجود داشتن کار سخت و طاقت فرسا برای استفاده از مزایای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور نیز با دشواری‌هایی مواجه هستند.

رئیس انجمن صنفی کارگران خباز سقز از پرداخت حداقل دستمزد سال ۹۰ به کارگران شاغل در نانوایی‌ها انتقاد کرد.

«محمد احمد‌پور» که برای شرکت در گردهمایی انجمن‌های صنفی کارگران خباز شهرستان‌های مختلف به تهران آمده بود، در این باره به ایلنا گفت: کارگران خباز قریب به ۳ سال است که از افزایش دستمزد برابر با ماده ۴۱ قانون کار محروم شده‌اند.

وی فزود: این وضعیت باعثشده است تا زندگی خانواده‌های کارگران خباز در فشار ناشی از بالا بودن هزینه های یک زندگی معمولی با دشواری‌هایی مواجه شود.

او با بیان اینکه تا به این لحظه پیگیری انجمن‌های صنفی کارگران خباز در سراسر کشور برای افزایش دستمزد کارگران خباز بی‌نتیجه بوده است، استمرار این شرایط در حالی است که کارگران خبازی‌ها نیز مانند سایر کارگران مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: به غیر از موضوع عدم افزایش دستمزدهای کارگران خباز، این گروه از کارگران با وجود داشتن کار سخت و طاقت فرسا برای استفاده از مزایای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور نیز با دشواری‌هایی مواجه هستند.

وی همچنین به موضوع سهام عدالت کارگران خباز نیز اشاره کرد و گفت: ۶ سال است که موضوع سهام عدالت کارگران خباز در بلاتکلیفی است ودر این زمینه کسی پجواب نمی دهد.

احمدپور در خاتمه بر ناتوانی مالی کارگران خباز در پرداخت افزایش قیمت مسکن مهر تصریح کرد: پیمانکار مجموعه مسکن مهر کارگران خباز در سقز بعد از عقد قرار داد، مجددا اقدام به افزایش قیمت مسکن کرده است وپرداخت این مبالغ برای کارگران خباز با توجه به اینکه دو سال است افزایش حقوقی نداشته‌اند، سخت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز