خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارگران خباز سنندج:

کارگران خباز در مقابل فرمانداری سنندج تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۰۴۴

بیش از ۱۰۰ کارگر خباز عصر روز گذشته در اعتراض به افزایش نیافتن مزدشان برای سومین سال متوالی در مقابل فرمانداری سنندج تجمع کردند / فرماندار سنندج در دیدار با نمایندگان کارگران تاکید کرده است مطالبات آنان را در جلسه ای که روز شنبه هفته آینده در استانداری کردستان برگزار می شود، مطرح خواهد کرد.

دبیر انجمن صنفی کارگران خبازی‌های سنندج و حومه از تجمع روز گذشته بیش از ۱۰۰ کارگر خباز در مقابل فرمانداری سنندج خبر داد.

«یدالله صمدی» در این باره به ایلنا گفت: بیش از ۱۰۰ کارگر خباز عصر روز گذشته(نوزده خرداد) در اعتراض به افزایش نیافتن مزدشان برای سومین سال متوالی در مقابل فرمانداری سنندج تجمع کردند.

وی با اشاره به وعده قبلی مقامات دولتی سنندج مبنی بر افزایش دستمزد کارگران خباز از اوایل خرداد ماه، ادامه داد: این تجمع اعتراضی در پی آن برگزار شد که با گذشت بیش از ۱۹ روز از ابتدای خرداد ماه، حداقل دستمزد کارگران خباز هنوز افزایش نیافته است.

صمدی با اشاره به پیاده روی کارگران معترض از محل دفتر انجمن صنفی تا فرمانداری سنندج، تاکید کرد: فرمانداری پس از گذشت چند ساعت از آغاز این تجمع در نهایت نمایندگان کارگران را برای مذاکره فراخواند که ۶ نفر از نمایندگان کارگران برای مذاکره به داخل فرمانداری رفتند.

به گفته این فعال کارگری، فرماندار سنندج در دیدار با نمایندگان کارگران تاکید کرده است مطالبات آنان را در جلسه ای که روز شنبه هفته آینده در استانداری کردستان برگزار می شود، مطرح خواهد کرد.

گفتنی است حداقل دستمزد کارگران خباز از سال ۹۱ تاکنون بر اساس مصوبات مزدی شورای عالی کار افزایش نیافته است و کارفرمایان نانوایی ها در تمام این ۳ سال، افزایش دستمزد کارگران را به افزایش بهای نان منوط کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز