خبرگزاری کار ایران

نشست سالیانه انجمن‌های اسلامی کارخانجات تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۶۱۹

نشست سالیانه کانون انجمن‌های اسلامی کارخانجات تهران بزرگ در نمازخانه شرکت کارتن‌‌سازی ایران با حضور نمانیدگان انجمن‌های اسلامی کارخانجات برگزار گردید.

نشست سالیانه کانون انجمن‌های اسلامی کارخانجات تهران بزرگ در نمازخانه شرکت کارتن‌‌سازی ایران با حضور نمانیدگان انجمن‌های اسلامی کارخانجات برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «فتحعلی عابدینی» فرمانده بسیج شرکت کارتن‌سازی، در توضیح فعالیت‌های این واحد تولیدی اظهار داشت: کارخانه کارتن ایران از سال ۱۳۳۸ آغاز به‌کار کرده و با ۴۰۰ کارگر به تولید کارتن و مقوای سه، چهار و پنج لا می‌پردازد.

وی ادامه داد: با توجه به رقابتی بودن امر تولید در کشور و مشکلات فراوان موجود که بر اثر تحریم‌ها و تورم به‌جود آمده است این کارخانه توانسته با تلاش کارگران و مدیریت کارخانه به تولیدات باکیفیت ادامه داده و با افزایش دستمزد موجبات رضایت کارگران را فراهم آورد.

سپس دبیرکل انجمن‌های اسلامی کارخانجات تهران بزرگ با اشاره به نفش انجمن‌های اسلامی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: انجمن‌های اسلامی شعبه‌ای از انجمن‌های اسلامی تحت رهبری امام زمان(عج) هستند و طبق فرمایش بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام(ره) اگر به حال مردم سودمند واقع شویم ماندنی خواهیم بود.

«حسن مرادی» ادامه داد: می‌توان با تعامل خانه کارگر، بسیج را در این نهاد شکل داد و یادآوری کرد که این تشکل در بروز و ظهور و حفظ دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی نقش برجسته داشته و در ظل توجهات ولایت و ولایت‌مداری انجام وظیفه می‌نماید.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی کارخانجات تهران بزرگ اعلام داشت: انجمن‌های اسلامی به‌مثابه یک خانواده‌اند و مرکز هدایت راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر می‌باشند

مرادی در خصوص عملکرد انجمن‌های اسلامی افزود: با انضباط تشکیلاتی، لحن کلام و چگونگی رفتار می‌توان افراد را جذب کرد و به قول مرحوم بهشتی هر مجموعه انجمن اسلامی در هر کجای این کشور یک سنگر است.

وی با بیان این‌که تحلیلگران دنیا پدیده انجمن اسلامی را یک پدیده شگفت‌آور و تحسین‌برانگیز می‌خوانند اظهار داشت: امروز روزی نیست که کسی بگوید ما انجمن اسلامی لازم نداریم چون در جایگاه بیان این سخن نیستند و این نظام است که باید به قضاوت بپردازد.

دبیرکل انجمن‌های اسلامی کارخانجات تهران بزرگ با اشاره به نقش «ایمان دینی» تصریح کرد: ایمان به خدا در روح افراد ضمانت اجرائی ایجاد می‌کند طوری‌که اگر دیگران هم از خدمات و نیکی‌های آنان باخبر نباشند دلسرد و ناامید نشده و ایمان به خدا شوق به‌خدمت در آنان خلق می‌کند.

مرادی با بیان این مطلب که انجمن‌های اسلامی از جایگاه بالائی برخوردارند، خواستار توجه بیشتر مسئولان نظام شد و بیان داشت: متأسفانه در دولت دهم به عمد و یا سهو در بخشنامه‌ ساماندهی فرهنگی وزارتخانه نام انجمن اسلامی حذف شد و در پی آن سوء‌استفاده‌هائی از همین وضعیت انجام گرفت.

در ادامه نشست رئیس سازمان بسیج کارگری تهران بزرگ با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر بر نقش «بسیج» و انجمن‌‌های اسلامی کار تأکید کرد.

«محمدباقر خزاعی» با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در توجه به مقوله «فرهنگ» اظهار داشت: بسیج در راستای توجه به فرهنگ جامعه باید تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی ادامه داد: حضور بسیج در انجمن‌های اسلامی کار کمک می‌کند تا فرمایش معظم‌له را در کارخانجات در زمینه فرهنگ به اجرا درآوریم.

خزاعی در خصوص چگونگی تعامل بسیج با دیگر تشکل‌های کارگری افزود: این وحدت و همدلی‌ها در ایام ماه مبارک و اعیاد مذهبی که همه در آن مشارکت دارند، تقویت شود و تفکیک بین انجمن‌های اسلامی و بسیج وجود نداشته باشد زیرا ایندو مکمل یکدیگرند.

در نهایت این نشست با سخنان امام جماعت شرکت کارتن‌سازی در خصوص نقش روحانیت و مبارزات فرهنگی این قشر در انقلاب خاتمه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز