خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

عدم استقلال تشکل‌های کارگری علت اصلی پایین ماندن دستمزدهاست

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۲۸۷

وقتی نمایندگان کارگری در جهت منافع کارگران حرکت نمی کنند نباید از دیگر مراجع رسمی انتظار حمایت داشت.

یک فعال کارگری درخصوص پرونده شکایت از مزد ۹۲ و رای منفی دیوان عدالت اداری گفت: وقتی نمایندگان کارگران تن به این سطح از دستمزد داده اند تعجبی ندارد که مراجع عالی قضایی هم در دفاع از دولت قانون را تفسیر و مصوبه را تایید کنند.

«عبدالله وطن خواه» دراین باره به ایلنا گفت: در اولین قدم کارگران نباید مصوبه مزد ۹۲ را امضا می کردند، وقتی نمایندگان کارگری در جهت منافع کارگران حرکت نمی کنند نباید از دیگر مراجع رسمی انتظار حمایت داشت.

وی ادامه داد: علت اصلی پایین ماندن دستمزدهای کارگران، عدم استقلال تشکل های کارگری است، در واقع کارگران بیشتر از دولت و یا نمایندگان کارفرمایی، از جانب نمایندگان خود مورد بی مهری قرار گرفته اند.

وطن خواه افزود: شعارهای رئیس جمهوری قبل از انتخابات رنگ و بوی حمایت از کارگران داشت اما بعد از روی کار آمدن دولت رویکرد دولت به سمت حمایت از کارفرمایان متمایل شد.

وی با تاکید بر اینکه تشکل های کارگری نتوانسته اند از دولت و کارفرمایان مستقل عمل کنند، گفت: تفاوت در شعار و عملکرد شائبه بهره برداری های سیاسی را پررنگ می کند، نمایندگان امضا کننده مصوبه مزد، در واقع به نفع دولت رای داده و منافع کارگران را در نظر نگرفته‌اند، این مساله نشان می‌دهد این نمایندگان در واقع «دولتی» و «کارفرمایی» هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز