خبرگزاری کار ایران

کارگران خباز سقز با امضای طوماری خطاب به استاندار کردستان:

کارفرمایان حاضر به اجرای بخشنامه شورای عالی کار نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۶۷۶

خواسته قانونی کارگران خباز برای افزایش دستمزد برابر مصوبه مزدی شورای عالی کار از ابتدای سال نادیده گرفته شده است و کارگران همچنان با دستمزد سال ۹۱ مشغول به کارند.

نزدیک به ۱۰۰ کارگر شاغل در خبازی های شهرستان سقز و حومه با امضای طوماری خطاب به استاندار کردستان نسبت به تداوم پرداخت مزدپایه ۹۱ به کارگران خباز هشدار داده اند.

به گزارش ایلنا، امضاء کنندگان این طومار با اشاره به افزایش بی رویه اجاره مسکن، تورم موجود و هزینه های سرسام آور زندگی که معیشت کارگران را فلج کرده، تاکید کرده اند که فقر و فلاکت روز به روز با شدت بیشتری بر زندگی شان سایه می اندازد.

در بخشی از این طومار نوشته شده است کارگران خباز هر روز قبل از طلوع آفتاب جهت امرار معاش در محل کار حاضر می شوند ولی جز ناامیدی و درآمد اندک، چیز عاید خود و خانواده هایشان نمی شود.

کارگران خبازی های شهرستان سقز و حومه در ادامه تاکید کرده اند دولت محترم، قانونمندی و حمایت از اقشار محروم جامعه را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است اما عملا فقط در حد شعار بوده به گونه ای که خواسته قانونی کارگران خباز برای افزایش دستمزد برابر مصوبه مزدی شورای عالی کار از ابتدای سال نادیده گرفته شده است و کارگران همچنان با دستمزد سال ۹۱ مشغول به کارند.

به گفته نویسندگان این طومار، با گذشت ۲ سال از پیگیری و مکاتبات نمایندگان کارگران در انجمن صنفی کارگران خبازی های سقز و حومه با فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتحادیه کارفرمایان نان و شیرینی تا به حال نتیجه ای حاصل نشده است و کارفرمایان و نمایندگان آنها حاضر به اجرای بخشنامه شورای عالی کار نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز