خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی استقرار نظام مدیریت بهره وری در وزارت کار برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۹۷۸

انسان ها به عنوان نیروهای کار دریک نظام علی فعالیت نمی کنند که از آن ها انتظار داشته باشیم همیشه دربرابر اتفاق(الف) واکنش(ب) را از خود نشان دهند چون فعالیت آنان مبتنی برحافظه است و این امر خود اندازه گیری بهره وری را دچار پیچیدگی هایی می کند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه توجه به بهره وری از الزامات عصرمدرن است، گفت: ورود به عرصه رقابت و جهانی شدن بدون بهره مندی از بهره وری معنایی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «سید ابوالحسن فیروزآبادی» امروز درنشست تخصصی استقرار نظام مدیریت بهره وری در وزارت تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی که با حضور هفده تن معاون وزیر، کاویانی مشاور وزیر و رئیس مرکزفن آوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، روسای برخی از سازمان ها و شرکت های تابعه و و رئیس سازمان ملی بهره وری ایران ودرمحل سالن فرهنگی تلاش برگزار شد، افزود: ‌ بهره وری به عنوان انجام درست کارها مبتنی بر اندازه گیری شاخص های هزینه تعریف شده است که اگر زمان نیز درآن دیده شود نظرگاه هزینه ای و نوعی نگاه اقتصادی برای اندازه گیری کاری است که انجام می شود.

وی اظهارکرد: ‌ توسعه تکنولوژی و شهرنشینی در دو، ‌سه قرن اخیر تغیراتی درزندگی بشرایجاد کرده است. توسعه شهرنشینی منجر به ایجاد سازمان های پیچیده و گسترده شد و به دنبال توسعه تکنولوژی، ارتباطات نیز توسعه پیدا کرد، طی این فرآیند اجتماعات کوچک تبدیل به اجتماعات بزرگ شدند و به این ترتیب سیستم های نوین ارتباطی پدید آمدند.

قائم مقام وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی اضافه کرد: ‌تغییرات مذکورموجب شد بشر دائم خود را در مقایسه بادیگران ببیند و در رقابت جهانی قرارگیرد. به این ترتیب درروزگارنو و عصر جدید موضوع بهره وری شکلی جدی به خود گرفت.

دکترفیروزآبادی ادامه داد: ‌ بیشتر انسان ها زندگی بهتر با رفاه بیشتر و به دنبال آن شادی بیشتر می خواهند اما این نکته که آیا رفاه مبتنی بر تکنولوژی همیشه باخود شادی به همراه می آورد یا خیرموضوعی است که جای بحثو بررسی بیشتر دارد.

وی یاد آورشد: ‌ انسان ها به عنوان نیروهای کار دریک نظام علی فعالیت نمی کنند که از آن ها انتظار داشته باشیم همیشه دربرابر اتفاق(الف) واکنش(ب) را از خود نشان دهند چون فعالیت آنان مبتنی برحافظه است و این امر خود اندازه گیری بهره وری را دچار پیچیدگی هایی می کند.

قائم مقام وزیرتعاون، ‌کارو رفاه اجتماعی با اشاره به جنگ جهانی دوم و آسیب های ناشی از آن برای کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن گفت: با استفاده ازبهره وری بود که آنان توانستند ظرف دو دهه از ویرانی به آبادانی و صنعتی شدن دست پیدا کنند.

فیروزآبادی ایجاد زمینه های فرهنگی، ‌هوشیاری بخشیدن به انسان ها نسبت به موقعیت خود، ایجاد نظام انگیزشی برای انسان ها و بومی سازی توسعه را از راه های مهم دست یابی به بهره وری دانست.

براساس این گزارش مهندس کاویانی مشاوروزیر و رئیس مرکز فن آوری و اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری نیز به شاخص های مهم بهره وری را به شکل علمی مطرح و برنامه های آینده وزارت تعاون، ‌کارورفاه اجتماعی را در این زمینه ارائه کرد.

همچنین سپهری رئیس موسسه کار وتامین اجتماعی و دکترطباطبایی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با ارائه مقاله های علمی بهره وری و ابعاد مختلف آن را تشریح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز