خبرگزاری کار ایران

یک بازرس ویژه اداره کل مناطق بندرامام:

استرس شغلی از ایمنی کارگران کاسته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۱۷۸

استرس شغلی ناشی مشکلات معیشتی باعثشده است تا ضریب سلامت و ایمنی کارگران در کنار مسائل دیگری چون اشعه، مواد شیمیائی و شرایط بد آب و هوائی بیش از پیش پایین بیاید.

یک بازرس ویژه اداره کل در مناطق بندرامام اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و رفاهی که از سوی مجریان پروژه‌های عمرانی به کارگران تحمیل می‌شود باعثشده است تا ضریب اصول ایمنی و بهداشت کار در کارگاه‌های این مناطق کاهش یابد.

«رضا دهقانی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: استرس شغلی ناشی مشکلات معیشتی باعثشده است تا ضریب سلامت و ایمنی کارگران در کنار مسائل دیگری چون اشعه، مواد شیمیائی و شرایط بد آب و هوائی بیش از پیش پایین بیاید.

این کارشناس مسائل حفاظت فنی با اشاره به قراردادهای کاری کارگران شاغل در منطقه افزود: در کارگاه‌های این منطقه به تنوع کارفرمایان خرد و کلان قرادادهای متفاوتی با کارگران بسته می‌شود که در اکثر آنها بخش‌هایی از حقوق اولیه کارگران به نوعی نادیده گرفته شده است.

دهقانی ادامه داد: به دلیل این تفاوت‌ها محاسبات حقوقی کارگران حتی در «یک کارگاه» کار می‌کنند متفاوت است و تعارض آشکاری در آنها دیده می‌شود که این خود یک نابرابری را شکل داده و نارضایتی و کاهش دقت در کار را به‌همراه می‌آورد.

وی در بیان تاثیر این شرایط نابرابر بر حوادثکاری گفت: وقتی کارگر دچار دغدغه باشد هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، به عنوان مثال اگر چکشی از دست یک کارگر در ارتفاع رها شود، در هوا متوقف نمی شودد و حتماً در پی آن حادثه‌ای رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های ارتقا ضریب ایمنی و بهداشت در محیطهای کار این است که وزارتخانه‌های نفت و کار باید نظارت بیشتری بر نحوه تنظیم قراردادهای کار داشته باشند.

این کارشناس مسائل ایمنی با بیان اینکه حتی در قانون کار برخورد با چنین تخلفاتی پیش بینی شده است، گفت: در فصل ۱۱ قانون کار از مواد ماده ۱۷۱ تا ۱۸۶ به بیان چگونگی مجازات سرپیچی‌کنندگان پرداخته است.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز