خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون استانی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی:

خصوصی‌سازی غیرکارشناسی منافع کارگران را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۳۰۵

واگذار شدن واحدهای صنعتی به افرادی که احاطه کامل بر نحوه مدیریت صنایع بزرگ ندارند، از میزان تولید واحدهای صنعتی به طور چشمگیری کاسته و این واحد‌ها را با مشکل مالی روبرو کرده است.

رئیس کانون استانی شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی گفت: اصلی ترین مشکل کارگران در آذربایجان شرقی، ‌خصوصی سازی غیر کارشناسی صنایع بزرگ است.

«چنگیز قاسمی» در این باره به ایلنا گفت: واگذاری صنایع دولتی به بخش خصوصی درحالی صورت می‌گیرد که خریداران و مالکان جدید واحدهای صنعتی عمدتا هیچ شناخت کار‌شناسی از واحد مورد تملک خود ندارند و همین مساله صنایع بزرگ را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

وی در تشریح نتایج خصوصی سازی در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: واگذار شدن واحدهای صنعتی به افرادی که احاطه کامل بر نحوه مدیریت صنایع بزرگ ندارند، از میزان تولید واحدهای صنعتی به طور چشمگیری کاسته و این واحد‌ها را با مشکل مالی روبرو کرده است.

این فعال کارگری افزود: به عنوان مثال واحدهایی مثل «کمپرسورسازی»، ‌ «بلبرینگ سازی» و «ماشین آلات تراکتورسازی»، ‌ توسط در نتیجه همین شیوه واگذاری امروز برای ادامه فعالیت‌ و پرداخت دستمزدهای خود با مشکلاتی مواجه هستند.

قاسمی در عین حال ادامه داد: با ورود استاندار به مساله معوقات کارگران، این مشکل تا حدی حل شده و دستمزد معوق کارگران از ابتدای سال جاری همراه با حقوق هرماه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: قانون خصوصی سازی با هدف واگذاری اداره و مالکیت اموال مردم به خودشان تصویب شد اما نحوه اجرای این قانون مشکلات جدی برای کارگران ایجاد کرده است.

به گفته قاسمی، واگذاری صنایع دولتی به ارگان‌ها و نه افراد متخصص، این صنایع را در معرض رکود و ورشکستگی قرار داده درحالی که خصوصی سازی کار‌شناسی شده می‌توانست تولید این صنایع را رونق ببخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز