خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران:

فانی با حالت قهر جلسه با تشکل های صنفی معلمان را ترک کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۳۱

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران جزییات دیدار تعدادی از تشکل‌ها صنفی معلمان از جمله کانون صنفی معلمان ایران(تهران)، انجمن اسلامی معلمان و سازمان معلمان با وزیر آموزش و پرورش را تشریح کرد.

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران جزییات دیدار تعدادی از تشکل‌ها صنفی معلمان از جمله کانون صنفی معلمان ایران(تهران)، انجمن اسلامی معلمان و سازمان معلمان با وزیر آموزش و پرورش را تشریح کرد.

«محمود بهشتی لنگرودی» با اشاره به جلسه تعدادی از تشکل‌های صنفی معلمان با «علی اصغر فانی»، وزیر آموزش و پرورش که صبح شنبه(۷ تیر) در این وزارتخانه برگزار شد، به ایلنا گفت: عمده صحبت‌هایی که در این جلسه مطرح شد، گله گذاری همکاران از وعده‌های عملی نشده آقای فانی بود.

وی ادامه داد: همکاران در این جلسه با اشاره به قول مساعد آقای فانی برای حل مشکل معلمان زندانی از وی بدلیل آنکه تاکنون اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده است انتقاد کردند.

این فعال صنفی با اشاره به خلف وعده وزیر آموزش و پرورش برای حل مشکل معلمانی که احکام تخلفات اداری برایشان صادر شده است، افزود: هیات تخلفات اداری زیر نظر وزیر آموزش و پرورش عمل می‌کند اما تاکنون نه تنها مشکلی از این معلمان حل نشده است بلکه تعدادی از احکام اجرا نشده که در دوران احمدی نژاد صادر شده بودند، اجرا شدند که این موضوع نیز در جلسه با آقای فانی طرح شد.

بهشتی لنگرودی با اشاره به وعده چندین باره وزیر آموزش و پرورش برای دیدار تشکل‌های صنفی معلمان با برخی وزرای کابینه، تصریح کرد: آقای فانی چندین بار از جمله در هفته معلم وعده داده بود این دیدار به قصد رفع سوء تفاهمات و مشکلات مربوط به مجوز تشکل‌های صنفی معلمان برگزار شود اما این وعده تاکنون عملی نشده است که همکاران در این زمینه نیز نظراتشان را به عنوان گله طرح کردند.

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران با اشاره به انتقاد همکارانش از قرارداد جدید وزارت آموزش و پرورش برای بیمه طلایی فرهنگیان در جلسه با آقای فانی، گفت: بیمه طلایی فرهنگیان که تنها دستاورد دوران تصدی حاجی بابایی بر وزارت آموزش و پرورش بود، در حال هدر رفتن است چرا که این بیمه در دوره حاجی بابایی چشم پزشکی و دندانپزشکی را تحت پوشش قرار می‌داد اما در قرارداد جدیدی که در دوره آقای فانی با شرکت بیمه ایران منعقد شده، خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی از تعهدات آن حذف شده است.

وی با اشاره به انتقاد همکارانش از وزیر آموزش و پرورش بدلیل اصرار وی برای بازگشت پنج شنبه‌ها به روز کاری مدارس و اجرای ناقص طرح فرهنگ توسط صندوق ذخیره فرهنگیان در این جلسه، افزود: طرح فرهنگ با اختصاص کارت‌هایی به فرهنگیان به آنان اجازه می‌دهد با واریز مبالغی به این کارت‌ها از فروشگاه‌های خاصی با ۳۰ درصد تخفیف خرید کنند. این طرح در ابتدا با استقبال رو به رو شد اما هنگامی که معلمان به این فروشگاه‌ها مراجعه کردند، دیدند تخفیف ۳۰ درصدی واقعیت خارجی ندارد و تخفیف اعمال شده بر قیمت اجناس حدود ۱۵ درصد است. همچنین به دلیل محدودیت اجناس در این فروشگاه‌ها و به تبع، بسته بودن دست خریداران در انتخاب کالا، طرح فرهنگ به طرحی پر هیاهو اما کم بازده تبدیل شده است.

این فعال صنفی معلمان در تشریح موضوع دیگری که در جلسه تشکل‌های صنفی معلمان با وزیر آموزش و پرورش طرح شد به تنزل جایگاه معلمان در مدارس و پایین آمدن شان آن‌ها تا حد مبصری کلاس اشاره کرد و گفت: فروش نمره توسط معلمان به دلیل مشکلات مالی به شدت شیوع یافته تا حدی که بر شان و جایگاه آنان در افکار مردم تاثیر منفی گذاشته است.

بهشتی لنگرودی در ادامه بیان کرد: همکاران در این جلسه نسبت به انتصابات وزیر آموزش و پرورش به شدت اعتراض کرده و معتقد بودند آقای فانی تحت تاثیر نیروهای بیرونی نیروهایش را انتصاب می‌کند چرا که اکثر این نیروها نه تنها در دولت احمدی نژاد مسئولیت داشته بلکه عملکرد آن دولت را نیز کاملا قبول داشتند و هیچ سنخیتی با دولت تدبیر و امید ندارند.

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران تاکید کرد: تغییرات در وزارتخانه آموزش و پرورش آنقدر محدود است که دست وزیر برای تغییراتی که به آن اعتقاد دارد نیز بسته است به گونه ای که شاید ۴ الی ۵ نفر از معاونان و مشاوران آقای فانی دیدگاه او را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به هشدار آقای روحانی که گفته بود «آموزش و پرورش طبقاتی شده است و من واقعا می ترسم از روزی که بهترین دانشگاه ها فقط برای فرزندان طبقات بالای جامعه باشد»، گفت: همکاران در این جلسه با هشدار نسبت به طبقاتی شدن آموزش و مدارس، نگرانی‌شان را از شهریه‌های میلیونی مدارس غیرانتفاعی ابراز کردند.

این فعال صنفی معلمان ادامه داد: کیفیت مدارس دولتی به شدت کاهش پیدا کرده است و مدارس غیر انتفاعی با شهریه‌های نجومی دمار از روزگار مردم در می‌آورند. در حالی که برخی کلاس‌های دولتی در روستاها در طویله برگزار می‌شود، مدارسی داریم که برای ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی بیش از هفت میلیون تومان شهریه می‌گیرند. به عبارت دیگر، دولت موفق نشده است سطح مدارس دولتی را بالا ببرد تا مردم به مدارس غیرانتفاعی مراجعه نکنند.

بهشتی لنگرودی با اشاره به عدم پرداخت به موقع مطالبات معلمان از جمله حق تصحیح ورقه و حق التدریس آنان، گفت: تشکل‌های صنفی معلمان در این جلسه به وعدهٔ آقای فانی در تاریخ ۶ آذر ماه سال گذشته که در تلویزیون گفته بود طی ۴ ماه آینده شاهد تغییراتی در وضعیت حقوقی معلمان خواهیم بود اشاره کردند. این وعده نیز عملی نشده و با گذشت بیش از ۶ ماه هنوز آثاری از تغییر حقوق معلمان مشاهده نشده است.

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران با اشاره به انتقاد شدید همکارانش از تلاش آقای فانی برای احیای طرح رتبه بندی معلمان در این جلسه، بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان در دوران تصدی حاجی بابایی بر وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی رفت اما تصویب نشد. اگر این طرح تصویب شود، معلمان با توجه به کارکردی که دارند، عنوانی برایشان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس آن حقوق دریافت می‌کنند. بدین ترتیب، معلمی که عنوان بهتری داشته باشد حقوق بیشتری دریافت می‌کند و معلمی که عملکرد ضعیف تری داشته است حقوق کمتری می‌گیرد.

وی افزود: ظاهر این طرح مطلوب به نظر می‌رسد اما اجرای آن با بودجه فعلی وزارت آموزش و پرورش بدین معناست که اگر میانگین حقوق معلمان یک میلیون تومان باشد، عده ای حقوقشان به هفتصد هزار تومان کاهش می‌یابد و حقوق عده ای به بالای یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت، بنابراین اجرای این طرح جز اختلاف افکنی، تفرقه و تبعیض میان معلمان دستاوردی نخواهد داشت. این طرح به رقابت منفی میان معلمان دامن می‌زند و معمولا افراد فرصت طلب که به مدیران مدارس نزدیک ترند سعی می‌کنند امتیازات بیشتری کسب کنند.

این فعال صنفی معلمان در ادامه تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش در این جلسه به بیشتر موارد طرح شده از سوی فعالان صنفی معلمان پاسخی نداد و صحبت‌هایی را که از قبل آماده کرده بود، بیان کرد.

وی ادامه داد: وقتی اعتراض شد سوال های طرح شده بی پاسخ مانده است، آقای فانی درباره دیدار تشکل‌های صنفی معلمان با وزرای اطلاعات و کشور گفت «اقدام می کنم» و درباره بیمه طلایی فرهنگیان عنوان کرد «مبلغی که شرکت بیمه ایران برای قرارداد جدید بیمه طلایی فرهنگیان می خواست رقم بالایی بود و وزارتخانه از عهده پرداخت آن بر نمی آمد بنابراین قرار شد چشم پزشکی در قرارداد باشد اما دندانپزشکی از آن حذف شود».

بهشتی لنگرودی در پایان با اشاره به عبور گذرای وزیر آموزش و پرورش از موارد دیگر که مجددا مورد اعتراض فعالان صنفی معلمان قرار گرفت، اظهار کرد: این جلسه در نهایت با کدورت طرفین پایان یافت و وزیر با حالتی شبیه به قهر جلسه را ترک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز