خبرگزاری کار ایران

آیین نامه ایمنی در صنایع ریخته گری بازنگری شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۳۸

با توجه به وجود صنایع بزرگی همچون فولاد، آلومینیوم، کشتی سازی و سایر صنایع مرتبط در استان، مقررات این آیین‌نامه به استناد ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران که تدوین گردیده و برای کلیه کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مشمول، قانون مذکور لازم الاجراء می‌باشد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، گفت: آئین‌نامه ایمنی ریخته گری آهنگری و جوشکاری بازنگری و به طور اختصاصی آیین نامه ریخته گری در فرآیندهای قطعه ریزی و لوله ریزی با هدف تطبیق مواد آیین نامه با شرایط روز صنایع و ایمن سازی محیط کارگاههای دارای ریخته گری و پیشگیری از حوادثناشی از کار به تصویب وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی رسید.

به گزارش ایلنا، «محمدعلی سلیمی» افزود: با توجه به وجود صنایع بزرگی همچون فولاد، آلومینیوم، کشتی سازی و سایر صنایع مرتبط در استان، مقررات این آیین‌نامه به استناد ماده ۸۵ قانون کار جمهوری اسلامی ایران که تدوین گردیده و برای کلیه کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مشمول، قانون مذکور لازم الاجراء می‌باشد.

وی اظهار داشت: در این آیین نامه به تعریف دقیقی از دستگاهها و اصطلاحات کاربردی در صنعت ریختگری پرداخته و در خصوص آماده سازی ماسه، قالب گیری کوره های ذوب و ریخته گری، پاتیل ها، حمل و نقل و باربری مذاب، تعمیر و نگهداری و بازرسی از مجموعه ذوب و انتقال مذاب و تمیزکاری و تمام کاری قطعات ریخته گری و سایر مقررات مرتبط بحثشده است.

این آیین نامه مشتمل بر دوازه فصل و ۳۳۷ ماده و ۶ تبصره است و همچنین مشمولان اجرای این آئین‌نامه ها می‌توانند جهت اطلاع و دسترسی به متن کامل این آئین‌نامه به سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به آدرس hormozgan. mcls. gov. ir مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز