خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون کارگری مجلس:

ایراد شورای نگهبان تغییر قانون بیمه بیکاری را متوقف کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۲۰۸

قرار بود با تغییر قانون بیمه بیکاری، کارفرمایان کارگاههای کوچک که سه درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند درصورت برخوردن به مشکل مالی، مشمول بیمه بیکاری شوند که با مخالفت شورای نگهبان و دولت، این تغییر متوقف شد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس از توقف تغییر قانون بیمه بیکاری به علت ایراد شورای نگهبان و مخالفت دولت خبر داد.

«محمدحسین فرهنگی» در این باره به ایلنا گفت: تغییر قانون بیمه بیکاری عملا منتفی است. قرار بود با تغییر قانون بیمه بیکاری، کارفرمایان کارگاههای کوچک که سه درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند درصورت برخوردن به مشکل مالی، مشمول بیمه بیکاری شوند که با مخالفت شورای نگهبان و دولت، این تغییر متوقف شد.

نماینده تبریز همچنین درخصوص مصوبه حمایت از بیکاران متقاضی کار ادامه داد: این مصوبه مجلس هشتم نیز که قبلا به تائید شورای نگهبان رسیده بود به تازگی با مخالفت این شورا روبرو شده و ایرادهای شورای نگهبان اجرای این قانون را متوقف ساخته است.

وی افزود: در مصوبه مجلس هشتم، پیش بینی شده بود کسانی که بیشتر از ۲۵ سال سن و مدرک حداقل یک مهارت کاربردی داشته باشند توسط دولت ثبت نام شوند. طبق این مصوبه دولت موظف بود برای افراد ثبت نام شده شغل مناسب پیدا کند.

فرهنگی ادامه داد: علاوه بر تامین اشتغال بیکاران متقاضی کار، این قانون دولت را موظف کرده بود از زمان ثبت نام تا پیدا شدن شغل مناسب به متقاضیان مستمری بیکاری پرداخت کند.

به گفته این نماینده مجلس این مستمری برای افراد مجرد یک سوم حداقل مزد مصوب و برای افراد متاهل یک دوم مزد مصوب محاسبه شده بود.

نماینده آذرشهر ادامه داد: در این مصوبه برای پیشگیری از جرائم نیز شرایطی در نظر گرفته شده بود. به این صورت که فرد متقاضی در صورت ارتکاب جرم از لیست کاریابی دولت حذف شود.

وی تصریح کرد: مشخص نیست دلیل مخالفت دولت با این مصوبه مجلس نیست. آن هم درحالی که منابع این مصوبه تامین شده و ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای کاریابی نیروهای آماده به کار درنظر گرفته شده است.

فرهنگی خاطرنشان کرد: درحال حاضر هیچ آمار دقیقی از تعداد بیکاران متقاضی کار وجود ندارد و هیچ نهادی مسئولیت اشتغال آن‌ها را برعهده نمی‌گیرد. در نتیجه نیروهای متقاضی کار مرجعی را برای یافتن کار نمی‌شناسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز