خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای عالی حفاظت فنی مطرح شد؛

پوشش‌های بیمه‌ای زمینه‌ساز بی‌مسئولیتی کارفرمایان در حفظ حیات کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۶۲۱

کارفرمایان با اطمینان از وجود پوشش‌های بیمه‌ای برای کارگران نگرانی از بابت جبران حوادثندارد / این چنین عملی حاکی از پوششی برای فرار از مسئولیت کارفرمایان نسبت به حفظ تمام‌جانبه حیات کارگران است

نشست پیشنهادی کانونی ایمنی و بهداشت کشور دیروز با موضوع «بررسی تهیه و تنظیم آئین نامه ایمتی کشوری شورای عالی حفاظت فنی» در محل سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس کانون انجمن‌های صنفی ایمنی و بهداشت کشور درباره این نشست گفت: این نشست با حضور «هفده‌تن» معاونت روابط کار، «اصابتی» مدیرکل بازرسی کار و «مصریان» رئیس مرکز تحقیقات وزارت کار و کانون انجمن‌های صنفی ایمنی و بهداشت کار برگزار شد.

«ابوالفضل اشرف‌منصوری» با بیان این مطلب که سیستم حمل و نقل ریلی دورن شهری فاقد آئین‌نامه ایمنی تخصصی مصوب شورای‌عالی حفاظت فنی است، افزود: نیروی انسانی شاغل در شرکت بهره‌برداری متروی تهران بالغ بر ۳۰۰۰ نیروی انسانی اجرایی می‌باشد و این تعداد با توجه به روند رو به افزایش خطوط مترو در شهرهای دیگر کشور اهمیت توجه و التزام به قوانین را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

اشرف‌منصوری به نقل از هفده‌تن اظهار داشت: این‌که «کارفرمایان با اطمینان از وجود پوشش‌های بیمه‌ای برای کارگران نگرانی از بابت جبران حوادثندارد»، آنرا پوششی برای فرار از مسئولیت کارفرمایان نسبت به حفظ تمام‌جانبه حیات کارگران برشمرد.

این عضو کارگری شورای‌عالی حفاظت فنی افرود: با تهیه و تنظیم چنین قوانینی می‌توانیم آمار تلفات جانی نیروی انسانی را در قسمت بهره‌برداری مترو کاهش بخشیده و همچنین از ایجاد بیماری‌های جسمی و روحی شاغلان این دست از مشاغل جلوگیری به‌عمل آوریم.

وی عمده بیماری‌های موجود در شرکت‌های بهره‌برداری مترو را درد ستون فقرات، تابش امواج الکترومغناطیس و بیماری‌های لنفاوی و تنفسی، حساسیت‌های پوستی برشمرد و گفت: طبق یک نظرسنجی که به راهبران مترو داده شد مشکلات روحی و روانی کارگران به دلیل سر بسته بودن، تاریکی مطلق فضای آن از همه بیشتر بود.

وی با تأکید بر این نکته که پیشگیری بهترین راه حل است، ادامه داد: با قرار دادن این چنینی مشاغلی در جایگاه مشاغل سخت و زیان‌آور مشکلات کارگران حل نمی‌شود و باید با استانداردسازی مشاغل کاری کرد که کارگران خود را برای مشاغل سخت و زیان‌اور آماده نکنند و یا مشاغل در دسته سخت و زیان آور قرار نگیرد.

اشرف‌منصوری نمونه‌ای از استانداردسازی را ایجاد تطبیق بین ابزارهای کار و شرایط فیزیکی کارگر(ارگونومی) در شرایط ثابت کاری، تغییر شیفت‌های کاری، تنوع کاری و چرخش کاری دانست.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی مسئولان ایمنی بهداشت کار استان فارس در خاتمه با تأکید بر لزوم تهیه و تنظیم آئین‌نامه‌های کشوری در خصوص ایمنی تمامی مشاغل این راه حل را بهترین روش برای کاهش تلفات جانی و صدمات جسمی کارگران اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز