خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای‌عالی کار:

دگرگونی ساختار دستمزد در کمیته مزد و بهره‌وری منتفی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۶۲

بررسی بهره‌وری و تأثیر آن بر دستمزد موضوعی ساده نیست که با چند مطالعه موردی بتوان بر دستمزد تأثیرگذار باشد و نیاز به مطالعه عمیق‌تر و بلندمدت‌تری خواهد داشت

عضو کارگری شورای‌عالی کار رویکرد دگرگونی ساختار دستمزد را در کمیته مزد و بهره‌وری را منتفی دانست.

«محمدرضا بقائیان» در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: به‌عنوان نمایندگان کارگری و اعضای شورای عالی کار شرکت کننده در کمیته مزد و بهره‌وری هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم که دستمزد کارگران با مسئله بهره‌وری تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران افزود: در کمیته مزد و بهره‌وری تلاش بر این است تا بهره‌وری نهادینه شده و این مسئله خارج از بحثماده ۴۱ قانون کار است.

بقائیان ادامه داد: در حال حاضر در اجرای تمام و کمال ماده ۴۱ قانون کار با دشواری‌ها و کاستی‌های زیادی رو به هستیم، چنان‌چه دستاوردهای این کمیته که هنوز از پختگی لازم برخوردار نیست هم اضافه شود، ما جلوی این قضیه را خواهیم گرفت.

عضو کارگری شورای‌عالی کار اظهار داشت: بررسی بهره‌وری و تأثیر آن بر دستمزد موضوعی ساده نیست که با چند مطالعه موردی بتوان بر دستمزد تأثیرگذار باشد و نیاز به مطالعه عمیق‌تر و بلندمدت‌تری خواهد داشت.

این مقام کارگری بیان کرد: در حال حاضر کمیته در تأمین انرژی بدون رانت و جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی در خصوص قیمت واقعی تمام شده فعالیت می‌کند که ما نیز این موضوع را حمایت می‌کنیم.

بقائیان در خاتمه با اشاره به تمجید و تعریف شماری از نمایندگان کارگری از دگرگونی ساختار دستمزد در کمیته مزد و بهره‌وری، این دست از افراد را نمایندگانی فارغ از دغدغه‌های کارگری خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز