خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

نباید برای پیگیری مطالبات صنفی کارگران مناطق آزاد و ویژه محدودیتی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۰۰

هر گونه اعتراض کارگری در مناطق ویژه کارگری با دخالت نمایندگان همان حوزه و مراجع قانونی منطقه رسیدگی خواهد شد / کارگران صرف نظر از اینکه در کدام از منطقه کشور مشغول کار هستند باید بتوانند تا مانند سایر شهروندان درخواست‌های قانونی خود را به نمایندگان مجلس اطلاع دهند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگران از جمله کارگران شاغل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نباید برای طرح و پیگیری قانونی مطالبات صنفی خود با هیچ مشکل یا محدودیتی مواجه باشند.

«عباس قائدرحمت» در خصوص محدودیت‌هایی که بواسطه خاص بودن قوانین کار و تامین اجتماعی بر مناطق آزاد و وبژه اقتصادی حاکم است به ایلنا گفت: کارگران صرف نظر از اینکه در کدام از منطقه کشور مشغول کار هستند باید بتوانند تا مانند سایر شهروندان درخواست‌های قانونی خود را به نمایندگان مجلس اطلاع دهند.

مسئول کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس گفت: در مناطق ویژه محیط کار بازداشتگاه نیست که کارگران نتوانند صدای خود را از طریق رسانه ها به گوش مجلس برسانند و مطالبات خود را از راه‌های قانونی پیگیری کنند.

عضو هیئت رئیسه‌ و دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر گونه اعتراض کارگری در مناطق ویژه کارگری با دخالت نمایندگان همان حوزه و مراجع قانونی منطقه رسیدگی خواهد شد.

قائدرحمت ادامه داد: «کارهای غیرقانونی، تحصن‌ها و اعتصابات در شرایط کنونی به نفع کشور نیست و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری ما در حال گذر از یک سیر تاریخی - اقتصادی هستیم و دستگاه‌ها باید تکلیف خود را دانسته و این حساسیت هم برای دستگاه‌ها و هم برای کارکنان باید وجود داشته باشد».

مسئول کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس در خاتمه گفت: در چنین شرایطی دستگاه‌ها موظف به پرداخت حقوق معوقه کارگران بوده و نباید اجازه به تأخیر افتادن را بدهند، نیروهای انسانی نیز نباید فوری به چنین عکس‌العمل‌هائی دست بزنند که خوراک رسانه‌های غربی و بیگانه شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز