خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر بافق خبر داد:

آخرین وضعیت واگذاری سهام معدن سنگ آهن

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۱۰۵

در ۴ تیر کارگران متحصن با مصوبه هیأت دولت مبنی بر لغو واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به شرکت فولاد خوزستان به اعتراض خود پایان داده و خواستار فروش سهام این معدن به خود شدند.

رئیس شورای شهر بافق از احتمال مداخله مقامات عالی کشوری برای سرعت بخشیدن به روند مسکوت شدن مسئله واگذاری ۱۰۰ درصدی سنگ آهن بافق خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ماین‌نیوز، «حسین تشکری» در عین حال با اعلام این مطلب گفتهاست که ممکن است به زوردی جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس و وزیر کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به وضعیت واگذاری معدن سنگ آهن بافق تشکیل شود.

رئیس شورای شهر بافق همچنین درباره نتایج تشکیل کارگروه مطالبات شهرستان بافق عنوان کرده است: تاکنون چهار جلسه تشکیل شده است و جهت جلسات به سمتی بوده که دستور وزیر مبنی بر لغو واگذاری سهام(از ۱۰۰٪) به قوت خود باقی بماند و اگر قرار است واگذاری صورت بگیرد «حق شهر» لحاظ شود.

وی در مورد جلسه دفتر امام جمعه و حل مشکلات، گله‌ و شکایات کارگران و پی‌گیری آن بیان داشت: در آخرین جلسه که در تاریخ ۹۳/۰۵ / ۰۵ تشکیل شد و عسگری، مدیرعامل سنگ آهن، حضور نداشت، نامه‌های کارگران مطرح شد ولی با نظر فرماندار جزو صورت جلسه نیامد و قرار شد وی خود برای رفع مشکلات پی‌گیری کند.

لازم به یادآوری است، نزدیک به ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن مرکزی بافق که از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا چهارم تیر ماه سال جاری در اعتراض به واگذاری ۲۸/۵ درصد از سهام معدن سنگ آهن مرکزی بافق به شرکت فولاد خوزستان با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار فروش سهام این معدن به خود شده بودند که در نهایت با مکاتبه گروهی ازمقامات دولتی از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر کار و وزیر اقتصاد موضوع این واگذاری متوقف و تجمعات اعتراضی خاتمه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز