خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان:

۹۰ درصد از کارگران آذربایجان غربی امنیت شغلی ندارند / انتقاد از سکوت تشکل‌های کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۷۶

اگر قانون کار بدرستی اجرا شود، راه گشای مشکلات کارفرمایان و کارگران است اما متاسفانه گاهی دیده میشود قانون توسط برخی از کارفرمایان یک طرفه اجرامی شود و در این خصوص سکوت برخی از تشکلهای کارگری تامل برانگیز است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی گفت که ۹۰ درصد از کارگران واحدهای تولیدی صنعتی و خدماتی این استان با قراردادهای مدت معین(موقت) و بدون امنیت شغلی کار می‌کنند.

ناصر نوروزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه بر لزوم اجرایی شدن قانون کار تاکید کرد و افزود: اگر قانون کار بدرستی اجرا شود، راه گشای مشکلات کارفرمایان و کارگران است اما متاسفانه گاهی دیده می‌شود قانون توسط برخی از کارفرمایان یک طرفه اجرا می شود و در این خصوص سکوت برخی از تشکلهای کارگری تامل برانگیز است.

این مقام کارگری آذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس نهم اظهار داشت:انتظار داشتیم نمایندگان مجلس طرح بهسازی قراردادهای موقت کار را در مجلس تصویب می‌کردند و به بهره کشی انسان از انسان پایان می‌دادند. متاسفانه گاهی دیده می‌شود برخی از پیمانکاران و کارفرمایان راه گریزی برای شانه خالی کردن ازحقوق کارگران قرارداد‌ها را طوری تنظیم می‌کنند که در زمان اخراج کارگر هیچ مبلغی دست کارگر را نمی گیرد.

وی به ایجاد تنظیم روابط کار در کشور اشاره کرد و گفت:اگر زیرساخت‌های تنظیم روابط کار اصلاح نشود، کارگران بازنده این صحنه هستند.

وی تصریح کرد: طرح اصلاح و بهسازی قراردادهای موقت کار در مجلس می‌تواند تنظیم روابط کار را در کشور هم سنگ کند. ما امیدواریم کمیسیون اجتماعی مجلس و فراکسیون کارگری مجددا برای آبان ماه که مصادف با سال روز تصویب قانون کار است بتوانند باردیگر با قوت طرح بهسازی قراردادهای موقت کار را به صحن علنی مجلس ببرند ونمایندگان هم فراموش نکنند که بیشترین آرای خود را از این قشر گرفته‌اند.

نوروزی با اشاره به مشکلات کارگران قراردادی در سراسر استان گفت: هم اکنون عرضه بیش ازحد نیروی کار در استان موجب شده است تا تعداد کارگران به خصوص کارگران قراردادی در استان روزبه روز افزایش یابد. بنابر این ترویج قراردادهای موقت کار موجب سوءاستفاده برخی از کارفرمایان از نیروی کار در استان و کشور شده است و طرح بهسازی قراردادهای موقت کار موجب افزایش امنیت شغلی کارگران قراردادی دراستان و کشور می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز