خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

انتقاد از تبعیض قومیتی در استخدام کارگران نیروگاه بخار ایرانشهر

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۷۸۱

«از مجموع ۴۰۰ نفر نیروی کار شاغل در این نیروگاه تعداد کارگران بلوچ حتی به ۴۰ نفر نیز نمی‌رسد. / بیش از ۸۵ درصد از مدیران نیروگاه غیربلوچ هستند.»

یکی از افراد شاغل در نیروگاه بخار ایرانشهر از وجود تبعیض قومیتی در استخدام نیروهای این واحد صنعتی انتقاد کرد.

«محمدانور امیری» با بیان این خبر به ایلنا اظهار داشت: از سال ۹۰ به این‌طرف نیروهای جدید استخدامی بر اساس رابطه‌مداری در نیروگاه به‌کار مشغول شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که از مجموع ۴۰۰ نفر نیروی کار شاغل در این نیروگاه تعداد کارگران بلوچ حتی به ۴۰ نفر نیز نمی‌رسد، درباره استخدام‌های جدید در این نیروگاه توضیح داد: از مجموع ۱۴۴ نفر نیروی جدید، تعداد نیروهای بومی حدود ۴۰ نفر است.

امیری ادامه داد: این مشکل در نیروگاه‌های کنارک و زاهدان نیز مشاهده می‌شود.

متصدی امور اداری - دفتری حراست فیزیکی نیروگاه ایرانشهر افزود: علاوه بر کارگران، بیش از ۸۵ درصد از مدیران نیروگاه غیربلوچ هستند و ما شاهد این تبعیضات در سطوح مدیران شرکت‌های تولید و توزیع نیروی برق نیز هستیم.

وی با بیان این مطلب که ۷/۶۹ درصد جمعیت ایرانشهر بین ۱۵ تا ۳۰ سال و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، ادامه داد: نیروهای جوان این شهر پاسخگوی نیازهای و تخصص‌های لازم نیروگاه بوده و جذب این افراد از بیکاری منطقه خواهد کاست.

توضیحات کار‌شناس آمار و احکام پرسنلی نیروگاه
در همین رابطه، کار‌شناس آمار و احکام پرسنلی نیروگاه بخار ایرانشهر در تشریح روند جذب نیروهای کار نیروگاه به خبرنگار ایلنا گفت: بر اساس اطلاعیه رسمی منتشر شده در رسانه‌های عمومی، افراد واجد شرایط در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند و در مرحله «مصاحبه شغلی» است که ممکن است نیروهای غیربومی جذب شود.

«فیروزه جهان‌تیغ» افزود: طی مکاتبه‌ای که امسال با توانیر انجام دادیم، خواستار جذب کارگران بومی در نیروگاه شدیم که توانیر(شخص وزیر) نیز با این موضوع موافقت کرده وچنان‌چه نیروگاه استخدامی جدیدی داشته باشد، مسئولان نیروگاه دقت عمل بیشتری به این موضوع خواهند داشت.

وی ادامه داد: تعریف اداری نیروی بومی عبارتست از افرادی که متولد آن شهر یا منطقه بوده و دو مقطع تحصیلی را در آنجا گذرانده باشند.

کار‌شناس امور اداری نیروگاه افزود: در حال حاضر نیروگاه نیروهای غیربومی دارد اما با توجه به این‌که خود منطقه مشکلی در جذب نیروی متخصص مورد نیاز نیروگاه ندارد، امسال تلاش شده تا نیروهای بومی جذب شوند.

لازم به یادآوری است، نیروگاه بخار ایرانشهر در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد که با تولید ‪ ۲۵۰‬مگاوات برق در هر ساعت بیش از ‪۳۵‬ درصد نیروی برق این استان را تامین می‌کند؛ واحد نخست آن در ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسید و به گفته چیت‌چیان، وزیر نیرو واحد دیگر آن در ۳۱ بهمن ۱۳۹۳ وارد مدار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز