خبرگزاری کار ایران

گفتگوی ایلنا با یک مقام مسئول در این شرکت مادر:

شرکت «او یک» بر نحوه اخراج کارگران پیمانی نظارتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۱۶

«اویک برروی نحوه قرارداد پیمانکاران هیچ‌گونه نظارتی ندارد زیرا این موضوع خصوصی است؛ همان‌طوری‌که نحوه قرارداد ما نیز خصوصی است.»

پس از انتشار خبری با عنوان«اخراج جمعی از کارگران فازهای ۲۰ و ۲۱ عسلویه به بهانه قدیمی تحریم‌ها»مسئول دفتر مدیرعامل شرکت‌های مهندسی و ساختمان صنایع نفت(او یک) از عدم نظارت این شرکت بر نحوه قرارداد پیمانکاران در جذب و اخراج کارکنانش در پارس‌جنوبی خبر داد.

خانم «ابراری» در خصوص نحوه عملکرد شرکت «او یک» در پروژه‌های پارس‌جنوبی به خبرنگار ایلنا گفت: اویک برروی نحوه قرارداد پیمانکاران هیچ‌گونه نظارتی ندارد زیرا این موضوع خصوصی است؛ همان‌طوری‌که نحوه قرارداد ما نیز خصوصی است.

مسئول دفتر مدیرعامل اویک ادامه داد: سیاست‌های شرکت اویک از سال ۸۵ تاکنون بر این مبناست که پس از اتمام پروژه نیروهای قبلی پروژه در پروژه‌های جدید این شرکت به‌کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان این‌که این سیاست شامل پروژه‌هایی است که اویک به‌طور مستقیم برعهده دارد، ادامه داد: «در سیاست‌گذاری‌های اویک اخراج کارگران به‌هیچ عنوان وجود ندارد».

ابراری با تأکید بر این‌که شرکت اویک بنا به هر دلیل نمی‌تواند اخراجی وسیع داشته باشد، گفت: هم به‌دلیل سیاست‌ها و اساسنامه اویک و هم به‌دلیل این‌که نیروی تربیت شده آماده به کار نیروی بسیار توانمندی به‌شمار می‌آید، منطقی است که آن‌ها در دیگر پروژه‌ها به‌کار گرفته شوند.

وی در خصوص اخراج کارگران در شرکت‌های پیمانکاری اویک گفت: این موضوعات را نباید به حساب اویک گذاشت و این تصمیمات مربوط به پیمانکار است.

وی با تایید این مطلب که در برخی پروژه‌ها این عمل(اخراج کارگران) از پیمانکاران سر می‌زند، اظهار داشت: پیمانکاران مسئولیت‌های شرکت مادر(اویک) را ندارند.

ابراری در بخش دیگر توضیحاتش در خصوص «نحوه نظارت اویک بر پیمانکارانش در پارس‌جنوبی» گفت: اویک پروژه‌های خود را در منطقه به پیمانکار واجد شرایط واگذار می‌کند و اگر بازدهی و عملکردش خوب باشد در فهرست واگذاری کارهای بعدی اویک قرار می‌گیرد.

وی در توصیف مراحل دیگر نظارتی اویک بر پیمانکارانش افزود: «برای این‌که حق و حقوق پیمانکاران به کارگران و کارمندان پرداخت شود، حسابی را در سایت باز کرده‌ایم که باید طلب و صورت‌وضعیت این پیمانکاران با نظارت ما واریز شده و مستقیم به‌دست زیرمجموعه آنان برسد».

ابراری با بیان این‌که اویک از «معوقات پرداختی شرکت‌های پیمانکاری خود» با خبر است، اظهار داشت: «تنها کاری که به‌طور قانونی می‌توانیم انجام دهیم، نظارت بر توزیع مالی آنهاست.

وی ادامه داد: «اگر کارگران از پرداخت‌های خود شکایت داشته باشند، رئیس سایت[اویک] به محل رفته و بررسی می‌کند، مدیرعامل مجموعه[پیمانکار] را می‌خواهد و در اولین پرداختی که در سایت دارد، از او می‌خواهد تا حقوق کارگران پرداخت شود».

لازم به یادآوری است، گروه شرکت‌های مهندسی و ساختمان صنایع نفت(اویک) در بخش نوسازی و بازسازی پالایشگاه‌های کشور تاسیس شد. این شرکت اجرای پروژه‌های بزرگی نظیر طرح توسعه فازهای ۲۱،۲۰، ۱۸،۱۷، ۱۰،۹ پارس‌جنوبی و پالایشگاه دهلران NGL و ایلام – پروژه آذر را عهده‌دار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز