خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر زابل:

پرداخت حقوق کارگران دولتی سیستان به تاخیر افتاده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۸۵۷

«از آنجایی که فرصت شغلی در این منطقه از کشور بسیار محدود است، کارگران شاغل ترجیح می‌دهند با شرایط تحمیل شده از سوی کارفرمایان دولتی و خصوصی کنار بیایند.»

دبیر خانه کارگر زابل اعلام کرد: حقوق حدود پنج هزار کارگر شاغل در بخشهای تولیدی و خدماتی منطقه سیستان با ۲ تا ۶ ماه تاخیر پرداخت می‌شود.

«محمد گل بامری» با انتقاد از ادامه روند رکودی بازار اشتغال در منطقه سیستان به ایلنا گفت: سیستان شامل زابل و شهرهای اطرافش همانند «نیمروز»، «هامون»، «هیرمند» و «وحک» است که در این شهرستان‌ها فعالیت صنعتی در بخش تولید و کشاورزی وجود ندارد و بیشتر افراد کارگر ادارات دولتی و کارگاه کوچک‌اند.

بامری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان پهناور‌ترین استان ایران، فاقد امکانات بازرسی از کارگاه‌هاست و از نظارت مسئولان پایتخت نشین دور مانده است، گفت: از آنجایی که فرصت شغلی در این منطقه از کشور بسیار محدود است، کارگران شاغل ترجیح می‌دهند با شرایط تحمیل شده از سوی کارفرمایان دولتی و خصوصی کنار بیایند.

به گفته این فعال کارگری در منطقه سیستان، در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کارگران بومی منطقه سیستان و بلوچستان کارگر نهادهایی همچون شهرداری‌ها، اداره نیرو، اداره صنعت، معدن و تجارت و… هستند که این ادارات به دلیل نداشتن منابع مالی کافی حقوق کارگران خود را با تاخیر پرداخت می‌کنند.

دبیر خانه کارگر زابل با ذکر نمونه‌ای یاد آور شد: کارگران شاغل در شهرداری زابل که ۲ ماه حقوق نگرفته‌اند، روز چهارشنبه(۱۲ شهریور ماه) تجمع اعتراض امیزی را در مقابل چند نهاد دولتی همچون فرمانداری، شورای شهر و شهرداری زابل انجام دادند.

او با بیان اینکه بودجه اختصاصی دولت به استان سیستان و بلوچستان در مقایسه با سایر استان‌ها چندان متناسب به‌نظر نمی‌رسد در ادامه اظهار داشت: کافی نبودن منابع مالی استان علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق به سوابق بیمه‌ای کارگران این مناطق نیز آسیب وارد کرده است.

بامری اضافه کرد: سالانه بسیاری از کارگران شاغل در منطقه سیستان، به سن بازنشستگی می‌رسند اما با وجود مشکلاتی که در زمینه سوابق بیمه‌ای این کارگران وجود دارد سال‌ها از زمان بازنشستگی‌شان می‌گذرد اما هنوز امکان بازنشسته شدن ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز