خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در غرب تهران انتقاد کرد:

جای کارگران بازنشسته را کارمندان پر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۹۳

ممکن است تصور شود که مدیران این کارخانه‌ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی کارگران جدید را جایگزین بازنشسته‌ها نمی‌کنند، اما مشاهده می‌شود که در برخی از کارخانه‌ها به موازات بازنشسته شدن کارگران خطوط تولید کارفرمایان کارمندان جدیدی را برای کار و حتی مدیریت قسمت‌های اداری و غیر تولیدی استخدام می‌کنند.

یک فعال کارگری در منطقه غرب تهران گفت: در برخی از کارخانه‌های این منطقه کارفرمایان به جای جایگزین کردن کارگران بازنشسته شده خطوط تولید با کارگران جوان، وظایف کارگران بازنشسته را بین سایر کارگران تقسیم می‌کنند.

«عزیز شریفی» نماینده کارگران کارخانه «کاشی ایرانا» با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: ممکن است تصور شود که مدیران این کارخانه‌ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی کارگران جدید را جایگزین بازنشسته‌ها نمی‌کنند، اما مشاهده می‌شود که در برخی از کارخانه‌ها به موازات بازنشسته شدن کارگران خطوط تولید کارفرمایان کارمندان جدیدی را برای کار و حتی مدیریت قسمت‌های اداری و غیر تولیدی استخدام می‌کنند.

شریفی افزود: ممکن است اینطور استدلال شود که توسعه نیروی انسانی شاغل در بخش‌های تولیدی جزئی از برنامه‌ریزی‌های مدیریت کارخانه است اما موارد متعددی مشاهده شده است که در غیاب کارگران بازنشسته شده خط تولید وظایف شغلی آن‌ها به همراه مسئولیت‌های جدید در میان کارگران باقی مانده خطوط تولید تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: احتمالا کارفرمایان تصور می‌کنند با پرداخت اضافه کاری و یا پاداش افزایش تولید، می‌توانند کارگران باقیمانده در خطوط تولید را نسبت به ادامه این شرایط ترغیب کنند اما در واقع استمرار چنین وضعیتی در درازمدت ناممکن است.

این فعال کارگری تاکید کرد: غیبت حتی یک کارگر خط تولید می‌تواند باعثتضعیف و حتی توقف خط تولید شود.

[اخبار کارگری ایلنا را درfacebook،twitterو+ googleدنبال کنید]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز