خبرگزاری کار ایران

در اولین روز پس از تعطیلات مجلس:

مربیان پیش‌ دبستانی مقابل مجلس تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۸۲

«تجمع کنندگان که عموما خود را از شهرهای دیگر به پایتخت رسانده‌اند به اجرا نشدن قانون تعیین تکلیف استخدام حداقل ۳۰ هزار مربی پیش دبستانی و استنکاف دولت از تخصیص ردیف بودجه برای استخدام‌ این مربیان معترض‌اند.»

همزمان با اولین روز از شروع به کار مجلس پس از تعطیلات تابستانی(یکشنبه ۳۰ شهریور)، نزدیک به ۱۵۰ مربی پیش دبستانی مقابل این نهاد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تجمع کنندگان که عموما خود را از شهرهای دیگر به پایتخت رسانده‌اند به اجرا نشدن قانون تعیین تکلیف استخدام حداقل ۳۰ هزار مربی پیش دبستانی و استنکاف دولت از تخصیص ردیف بودجه برای استخدام‌ این مربیان معترض‌اند.

منابع ایلنا حاضر در تجمع امروز گزارش داده‌اند مربیان در پی افزایش فشار نهادهای نظارتی طی هفته‌های گذشته، تجمع خود را در سکوت برگزار می‌کنند اما پلاکاردهایی حاوی عبارات اعتراضی در دست دارند.

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان در عین حال به خلف وعده وزارت آموزش و پرورش در لغو بخشنامه اخراج مربیان پیش دبستانی معترض‌اند.

این بخشنامه به کارگیری نیروی آزاد در کلاس‌های پیش دبستانی ضمیمه دبستان‌های دولتی را ممنوع کرده است و در عوض بر استفاده از نیروهای رسمی و معلمان بازنشسته تاکید کرده است.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش پیش‌تر قول داده بود آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی ۱۷ مرداد برگزار شود اما این آزمون به دلیل آنچه «اختصاص نیافتن ردیف بودجه از سوی دولت» اعلام شد، برگزار نشده است.

لازم به ذکر است یکهزار مربی پیش دبستانی در دو هفته گذشته به تناوب مقابل نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش تجمع کرده بودند اما نه تنها وزارت آموزش و پرورش به مطالبات آنان رسیدگی نکرد بلکه «محمد بطحایی»، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه آنان را تلویحا تهدید کرد دیگر مقابل مجلس و نهاد ریاست جمهوری تجمع نکنند.

[تصویر از تجمع ۳۰ شهریور]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز