خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی‌ کار به ایلنا خبر داد:

‌تامین اجتماعی از نانوایی‌ها تهران بازرسی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۷۶

متاسفانه از سال ۸۳ به دلیل توافق‌ غیر منطقی میان سازمان تامین اجتماعی با کافرمایان، بازرسی از کارگاه‌های نانوایی استان تهران متوقف شده بود.

عضو کارگری شورای عالی‌ کار از احیا دوباره بازبینی شرایط کار کارگران واحدهای صنفی نانوایی استان تهران توسط بازرسان سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

«محمدرضا بقائیان» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: به زودی بازرسی سازمان تامین اجتماعی از نانوایی‌های استان تهران از سر گرفته می‌شود.

وی با یادآوری اینکه برابر ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی بازرسان این سازمان در زمان مراجعه و بازدید از کارگاه‌ها باید اطلاعات مربوط به کارگران و کارفرمایان آن کارگاه را جمع آوری کنند، افزود: متاسفانه از سال ۸۳ به دلیل توافق‌ غیر منطقی میان سازمان تامین اجتماعی با کافرمایان، بازرسی از کارگاه‌های نانوایی استان تهران متوقف شده بود.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران با یادآوری اینکه دولت به دلیل اهمیت تولید نانوایی‌ها و شرایط سخت و طاقت‌فرسای کار در محیط نانوایی برای کارگران و کارفرمایان این واحد‌ها بخشودگی‌ها و مزایایی را در نظر گرفته است، افزود: از جمله این مزایا سخت و زیان آور محسوب شدن سابقه کار کارگران نانوایی است.

وی در تشریح سختی کار کارگران نانوایی گفت: در حرفه نانوایی یک کارگر باید در سرمای زمستان و گرمای تابستان برای زمان طولانی پای تنور بایستد و یا اینکه برای تهیه خمیر روزانه کیسه‌های سنگین آرد را با دست جابجا کند.

این مقام کارگری گفت: از سال ۸۳ که به دلیل توافق غیر اصولی مدیران وقت سازمان تامین اجتماعی با صنف کارفرمایی نانوایان تهرانی بازرسی از نانوایی‌های استان تهران متوقف شده بود، گزارش‌های بسیاری از سوءاستفاده برخی کارفرمایان نانوایی تهرانی شنیده می‌شد.

وی بابیان اینکه شایع‌ترین این سوء استفاده‌ها به تهیه لیست غیر واقعی بیمه از کارگران نانوایی مربوط می‌شد، افزود: بر این اساس کارفرمایان خاطی اسامی افرادی غیر از کارگر نانوایی را به عنوان بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌کردند که این مسئله از یکسو شماری از کارگران واقعی نانوایی از مزایای بیمه اجباری را محروم و از سوی دیگر به ناحق برای سازمان تامین اجتماعی تعهداتی را ایجاد کرده بود.

به گفته بقائیان در ‌‌نهایت با پیگیری‌هایی که از روسای ادارات تامین اجتماعی شهر ری و شرق تهران به عمل آمد است قرار است به زودی روند بازرسی از نانوایی‌های استان تهران از سر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز