خبرگزاری کار ایران

در شش ماه نخست سال روی داد:

رشد ۲۰ درصدی تشکل‌های صنفی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۰۳۸

«ثبت ۵ انجمن صنفی جدید در ۶ ماهه اول امسال در حالی است که در کل سال ۹۲ چهار انجمن به ثبت رسیده بود.»

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از رشد ۲۰ درصدی تاسیس تشکلهای کارگری و کارفرمایی در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

به گزارش ایلنا از گرگان، امراله عباسی گفت: با آغاز به کار دولت یازدهم ثبت انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی سرعت قابل نوجهی به خود گرفته است و در شش ماهه اول سال جاری ۵ انجمن صنفی جدید شروع به کار کرده‌اند و تقاضای دو شرکت دیگر در دست بررسی و اقدام است.

عباسی ادامه داد و گفت: ثبت ۵ انجمن صنفی جدید در ۶ ماهه اول امسال در حالی است که در کل سال ۹۲ چهار انجمن به ثبت رسیده بود.

وی با ابیان اینکه شوراهای اسلامی در کارگاه‌های بسیار بزرگ تشکیل می‌شوند، گفت: در کل استان تعداد ۶۰ شورای اسلامی کار داریم که قصد داریم در برنامه‌های بلند مدت این اداره کل، این تعداد را افزایش دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: هم اکنون در ۲۵۱ واحد کارگری استان نماینده کارگران داریم و تا به حال ۱۱۴ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی در استان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه گفت: مذاکره کارفرما با نماینده کارگران به جای مذاکره با تک تک آن‌ها، پذیرش بهتر تصمیمات کارفرما، کمک کارگران به فرآیند تولید و ایجاد دغدغه‌های یکسان بین کارگران و کارفرمایان از مزایای تشکل‌های کارگری است.

امراله عباسی، تشکل‌های کارفرمایی را در تهیه لوایح و طرح‌های مربوط به قوانین کار موثر دانست و گفت: قبول مسئولیت و همکاری با وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در انجام وظایف محموله و آمادگی ارائه مشاوره، ایجاد ارتباط با تشکل‌ها و سازمانهای مرتبط با ظرفیت انجمن‌ها در داخل و خارج کشور و همکاری با تشکل‌های کارگری را از جمله مزایای تشکل کارفرمایی هست که می‌توان به آن اشاره کرد.

عباسی به مراحل تاسیس این تشکل‌ها اشاره کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند برایثبت تشکل کارگری و کارفرمایی، درخواست خو درا به همراه مدارک مبنی بر کارگر یا کارفرما بودن به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل نمایند و پیش نویس اساسنامه تشکل خود را مطابق مقررات تدوین کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: برگزاری مجمع عمومی، ارائه مدارک ثبت و درج آگهی انجام انتخابات در روزنامه‌های رسمی و کثیرالانتشار را از دیگر مراحل تاسیس تشکل‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز