خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نظرآباد خبر داد:

تاخیر بی‌سابقه در صدور کارت‌ مهارت ۱۸ هزار کارگر ساختمانی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۷۳

«حداقل ۱۸ هزار کارگر ساختمانی در استان البرز در انتظار دریافت کارت‌ مهارت هستند / اداره فنی و حرفه‌ای استان البرز با گذشت بیش از شش ماه از ابتدای امسال برای هیچکدام از این کارگران کارت مهارت صادر نکرده است.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نظرآباد از اداره فنی و حرفه‌ای استان البرز به‌دلیل تاخیر بی‌سابقه در صدور کارت‌ مهارت حداقل ۱۸ هزار کارگر ساختمانی این استان انتقاد کرد.

«محمدباقر رشیدی» در این باره به ایلنا گفت: نزدیک به ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی شهرستان نظرآباد آذر ماه پارسال برای دریافت کارت مهارت در سایت سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت نام کردند و در بهمن و اسفند ماه‌‌‌ همان سال آزمون دادند.

او افزود: اداره فنی و حرفه‌ای استان البرز با گذشت بیش از شش ماه از ابتدای امسال برای هیچکدام از این کارگران کارت مهارت صادر نکرده است.

این فعال کارگری با اشاره به شرایط مشابه کارگران ساختمانی شهرستان‌های همجوار نظیر کرج، هشتگرد و… پرسید: کدام نهاد مسئول پاسخگویی به ۱۵۰۰ کارگری است که از سال گذشته برای دریافت کارت مهارت اقدام کرده‌اند اما هنوز کارتی دریافت نکرده‌ و نتوانسته‌اند برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کنند‌؟

به گفته رشیدی، اداره فنی و حرفه‌ای استان البرز می‌گوید مشکل از سازمان فنی و حرفه‌ای در تهران است و این نهاد دولتی کارت‌های مهارت را صادر نمی‌کند.

او در عین حال تصریح کرد: این در حالی است که کارت‌های مهارت کارگران ساختمانی استان‌های همجوار مثل استان قزوین که کارگران ساختمانی‌اش خرداد ماه امسال آزمون مهارت دادند صادر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز