خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی یزد:

کارگران ساختمانی در انتخابات مجلس پاسخ نمایندگان «بساز بفروش‌ها» را خواهند داد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۹۶

«اسامی نمایندگانی که خلاف مطالبه مشروع کارگران ساختمانی، باعثتوقف بیمه کارگران ساختمانی شدند دریافت شده و در سطح استان‌ها توزیع خواهد شد و کارگران ساختمانی و خانواده‌های آنان این نمایندگان لابی کننده با بساز و بفروش‌ها را خواهند شناخت.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان یزد گفت نمایندگان مجلس با تصویب طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی، از اکنون آرای این قشر زحمتکش جامعه را برای انتخابات مجلس دهم از دست داده‌اند.

«مصطفی بورقی» در این باره به ایلنا گفت: اسامی نمایندگانی که خلاف مطالبه مشروع کارگران ساختمانی، باعثتوقف بیمه کارگران ساختمانیشدند دریافت شده و در سطح استان‌ها توزیع خواهد شد و کارگران ساختمانی و خانواده‌های آنان این نمایندگان لابی کننده با بساز و بفروش‌ها را خواهند شناخت. این نمایندگان در هنگام انتخابات مجلس دهم پاسخ محرومیت ما از بیمه را دریافت خواهند کرد.

او افزود: شاید در حالت معمول بخشی از بدنه جامعه عظیم کارگران ساختمانی حساسیت جناحی در موضوع انتخابات نداشته باشند اما انتخابات آتی مجلس از آن جهت برای ما اهمیت دارد که می‌توانیم با تبلیغات و جمع‌آوری رأی برای رقبای نمایندگان مذکور از حقوق اولیه‌مان دفاع کنیم.

این مقام صنفی ادامه داد: کارگران ساختمانی قشری هستند که بخش مهمی از آبادانی کشور بر عهده آن‌ها قرار دارد، از جایی هم حمایت نمی‌شوند و بیمه که جزء حقوق اولیه آنان به شمار می‌رود تنها منتی بوده که بر سرشان گذاشته شده است.

این فعال کارگری با اشاره مصوبه اخیر مجلس که بیمه کارگران ساختمانی را متوقف می‌کند، افزود: نمایندگان مجلس آنچنان از این مصوبه حمایت کرده و می‌کنند گویی که کارگران ساختمانی جزء جامعه ایران نیستند و وظیفه آنان سختی کشیدن است.

او در ادامه بیان کرد: نمایندگانی که با آرای کارگران ساختمانی و خانواده‌های‌شان به مجلس وارد شده‌اند مشخص نیست به کدام سو نگاه می‌کنند که وعده‌هایشان پیش از انتخابات مجلس نهم را فراموش کرده‌اند.

بورقی در ادامه پیش بینی کرد با حذف منابع ملیات بر ارزش افزوده از مصوبه مجلس نه تنها کارگر ساختمانی جدیدی از این پس بیمه نشود، که بیمه ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده نیز به تدریج لغو شود.

او در پایان گفت: متاسفانه تعداد محدودی انبوه ساز با لابی و نفوذ در مجلس و با همراهی دولت به دنبال حذف حقوق اساسی کارگران ساختمانی برآمده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز